Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@RoJo Hade ert överdrag också dräneringshål i mitten?
RolandCitat från: utopiazz skrivet augusti 05, 2010, 12:05:41:41 @RoJo Hade ert överdrag också dräneringshål i mitten?Hej! är inte hel säker men jag tror inte det.Jag köpte den poolen 2002 Intex 10000 lvar deras överdrag som jag köpte då.
Innan jag satte upp min ovanmark pool så ringde jag till vår kommuns byggnadskontor för att höra om just detta. De hade inte den blekaste om vad som gällde, när jag började rabbla allt jag läst på nätet (över 90 cm pooldjup så bör man ha staket på 1 m kring det osv) så svarade de kort och gott med att de inte visste och att det i princip bara var till att köra på. Inte ett ända råd eller liknande fick jag.Lider så ohyggligt mycket med familjen som detta hände, det ända man kan hoppas på är att detta bidrar till strängare regler för ovanmarkpooler.mvh,/R
en ovanmark behöver inget staket ! den är ju ett staket i sig själv ! ta bort stegen bara
Hej! Ngt som är lurigt är väl kanske också att det installeras på mångaställen och man är inte kanske alltid medveten om alla. Men barn ärju bra på lokalisera sådant. Och som nämnt tidigare säkerhetsbiten är inte alltför mkt påtalad. Kan säkert vara lika dyr som själva poolpkt.Om man gör riktigt. Vi hade en intex med ring överst dessa kan vara lite luriga,råkade ut för en gång en som hoppade lite för häftigt i så vattnet slog över andrasidan med resultatet att hela sidan vek sig mkt vatten vill jag lova på några sekunder .Trodde friggebod skulle flyta iväg, Klara sig som tur va.Roland