CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stenmjölet i en enda röra...  (läst 2054 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Stenmjölet i en enda röra...
« skrivet: maj 06, 2010, 20:23:20:20 »
Hej,
efter en månads väntetid på pool grejerna bar det idag av ner i gropen för att börja förbereda och gräva ner U-balken för vår åtta formade pool.

Jag hade lagt en presenning över stenmjölet efter det var paddad för någon vecka sedan och idag när jag drog bort den var det säkert en 30 stora daggmaskar som låg och rullade runt i stenmjölet under presenningen. De har lyckats göra små gropar och ojämnheter i stenmjölet och sen blev det ju inte bättre av dagens övning med att gräva upp för tvärbalken som skulle ner 185 mm under stenmjölet...

Hur gör man för att få det bra igen, är det bara att hyra en liten padda igen och sätta igång eller kan man raka det och lägga på någon matta av något slag?
Jag har bottenmatta för poolen som är ca. 4-5 mm tjock men den känns lite "klen" för att kunna rå på ojämnheterna som är där nu...  <dontkn>

Förslag?

Tackar,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Olof

SV: Stenmjölet i en enda röra...
« Svar #1 skrivet: maj 06, 2010, 21:24:03:03 »
Spåren efter daggmaskarna är det inga problem med. Jämna bara till ojämnheterna med en raka. Värre är det med grävningen för balken. Har du grävt och återfyllt 20 cm bör det packas.  Eftersom det är en smal, begränsad yta kan du istället för att hyra en padda packa med en slägga eller en jungfru. Resultatet blir lika bra.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag