Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I mitt filter var det centralventilen som läckte (finns en special-o-ring där) trots att tätningen såg OK ut.Blev bra när jag bytte centralventil.Vilken typ av filter har du, jag har en centralventil liggande som är OK, till ett astralfilter, toppmonterat.(Var tvungen att köpa nytt filter förra sommarn då mitt gamla började läcka)
Det är den svarta toppen, med handtaget.Går skruva isär och rengöra/smörja/kolla o-ringen.I mitt fall såg det bra ut, men blev lite bättre varje gång jag uppnade och servade - men aldrig riktigt bra, till sist hade jag sönder den när jag skulle flytta på filtret så jag fick lov att köpa en ny - och efter det har det aldrig kommit nån sand i poolen.Kan tillägga att jag tömde filtret två gånger för att källa rören i botten utan framgång...
Jag är inte helt säker, men jag tror inte att det sitter nån tätning där nere, röret är bara instucket i en "kopp" i botten av filtret.Om du kollar på nedanstående bild så finns en o-ring längst upp på röret (10), men inte nåt liknande längst ned.