Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Temperatur fall vid bad  (läst 17472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Malmas

SV: Temperatur fall vid bad
« Svar #10 skrivet: december 05, 2009, 09:04:28:28 »
Jag badade 2 timmar igår och det var +2grader ute, temperaturen sjönk först en halv grad till 37,5 men efter ett litet tag så han värmaren i fatt, sedan var det 38 grader hela tiden. Och det sitter en 5,5kw värmare i den.

Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Temperatur fall vid bad
« Svar #11 skrivet: december 05, 2009, 09:35:35:35 »
Har konstaterat att hela skillnaden ligger i om du använder luft i massagen eller ej. Har kört full massage fast utan luft i ca 45 minuter och tempen föll från 38,5 till 38 men höll sig sedan där konstant. Mitt spa har en värmare på 3,6 kW, tror dock inte att en större värmare hade gjort någon skillnad. Om du sprutar in mer eller mindre 0-gradig luft konstant i vattnet så blir nog energiförlusten helt enkelt för stor.

Ziggy

Utloggad Malmas

SV: Temperatur fall vid bad
« Svar #12 skrivet: december 20, 2009, 17:01:59:59 »
Nu har vi hårdtestat badet i minus 16 grader, vi var 9st som badade i olika omgångar. I 4 timmar badade vi och temperaturen sjönk aldrig undet 36,5 grader, vi hade dock ett litet baduppehåll på 40min mitt i då vi också la på locket tillfälligt.

Utloggad Murano

SV: Temperatur fall vid bad
« Svar #13 skrivet: januari 06, 2010, 09:34:37:37 »
Hej hej!

Vi har ju bara haft vår balja i en vecka nu och jag har iakttagit följande:

Balja: Artesian Murano
Antal badande: 4
Lufttemperatur: minus 12
Vattentemperatur: 39

Efter 15 minuter sjönk temperaturen till 38 grader. Men där stannar den sen under hela badet (totalt 50 minuter).

Ca 15 minuter efter badet och naturligtvis med locket på så har temperaturen nått 39 grader igen.

Inte så tokigt tycker jag, eller?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag