Efter en fight med ett företag (ej ingen som annonserar på detta forum dock) så blev slutsatsen som följer : Översvämming i källaren !. PGA att PUMPEN inte är rekomenderad att köras mer än 8-10 timmar MAX om dagen !. Företaget i H*** rekomenderade att ha på bergvärme samt pump i 5 dygn MINST för att ens se en ökning av gradantalet. Detta betyder att deras PHALEN 75 kw (som ger 30 kw vid bergvärme) INTE kommer att fungera till poolen. Plastringarna till pumpen håller inte för det. jag fick till slut (efter 5 mån tjafs) dem att komma och avinstallera hela skiten. Den horribla historien kommer (kanske) att läggas ut på
www.hovaror.eu när jag hinner. Företaget smällde igen min källardörr i ansiktet på byggmästaren som var här o kollade att allt skulle gå rätt till vid avinstallation!. Tur att man har videoövervakning LOL. De plockade även med sej kretskortet som jag betalt för 4 år sedan.....oseriösa och otrevliga. Fortsättning följer...om inte thermia får dem att bete sig som ett företag ska.....

Jag skulle satsat på solvärme samt någon styrning som sätter på när pumpen går igång.
pump 1 hk JF
Phalen värmeväxlare 75 kx PRO
Pool 35 kubik
Bergvärmepump : Thermia DUO 6