Polarpumpen Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: PHU Anita - bra leverantör?  (läst 9558 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sälis

PHU Anita - bra leverantör?
« skrivet: juli 23, 2009, 18:42:35:35 »
Hej
Jag funderar på att köpa en glasfiberpool. Kan konstatera att PHU Anita har bra priser. Hur är kvaliteten & servicen? Storlek 3.7*8 m djup 1,50. Vad brukar det kosta att gräva? Vill gärna också få veta vad montering, rörmokare & elektriker brukar kosta? Har också konstaterat att pooltak classic är av samma modell hos poolkungen, poolstore och PHU Anita men det skiljer 20 000 kronor i pris. Kan det vara möjligt? :)
Tacksam för svar!

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad cy_berg

SV: PHU Anita - bra leverantör?
« Svar #1 skrivet: juli 23, 2009, 18:55:44:44 »
Sökfunktionen är din vän! I övrigt kan jag säga att jag också sneglade lite på PHU Anita och har även pratat lite med Anita om pooler och priser. Det jag hört är att det är ganska stor skillnad på tjockleken i glasfibern i Anitas pooler och på dyrare glasfiberpooler, och att det finns en gräns för tjockleken man inte bör gå under om man vill ha en hållbar glasfiberpool. Detta är dock bara hörsägen och jag har ingen egen uppfattning om det. Men det skulle kunna vara en förklaring till de låga priserna.

Vad det brukar kosta att gräva är nog svårt att svara på. Mycket beror på hur nära din gräv-entreprenör ligger (om du får betala mycket för etableringskostnad), typ av mark etc. Jag betalade ganska exakt 20.000:- för grävning och bortforsling när jag grävde och då var hålet ungefär 11*5*1,4 meter. Vi dumpade massorna hos grannen så jag slapp avgift för det (vilket brukar kosta något i stil med 80 kronor per ton).

Angående montering så har ju PHU Anita samarbete med en entreprenör som kan ta helhetsansvar, ring Anita och kolla priser.

Johan Stenhammar

• Gäst
Johan Stenhammar
« Svar #2 skrivet: april 22, 2014, 14:32:39:39 »
Jag har köpt en pool från PHU Anita och är mycket nöjd med allt. Jag valde limmade kopplingar som är något billigare än skruvade och det ångrar jag. Men det är ju mitt eget problem. Jag har haft poolen 4 år och det har ringt ett par personer per år för att få referens, några har varit och kolla på den också. Om du har frågor får du gärna mejla mig (johan@sprakpunkten.se) och ringa om det känns bättre.
Vår pool var ett stort projekt och jag var totalt vilse när vi köpte, installerade den och under första året egentligen så jag tycker det bara är roligt att vara till hjälp. Och jag är verkligen inte köpt av Anita, jag handlar det mesta vad gäller förbrukning, utrustning och reservdelar på Folkpool eftersom de har en butik här i Uppsala och Patrik som driver den är otroligt bra och trevlig att ha att göra med.

Utloggad RoJo

• Dignitär
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 507
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 22, 2014, 19:44:23:23 »
 <hmm> Mysko gäst som är inne o river upp gamla trådar. <dontkn>.
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad awasen

• Dignitär
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 984
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 23, 2014, 20:48:52:52 »
Han har ju även lagt in en annons på säljes såg jag så personen lär ju finnas, men visst är det ju märkligt att börja posta i gamla trådar...
Kanske han fått bra pris på poltak från Anita mot lite reklam... >rulla<
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Magnus L

• Gäst
Magnus L
« Svar #5 skrivet: juni 01, 2020, 17:13:44:44 »
Vad ni än gör, köp inte ifrån PHU Anita. Fruktansvärt företag som inte borde få bedriva företag.
Köpt pool och tillbehör av henne. Levererades med upp o nedvänd jet-Stream, felaktiga rör mm mm. När jag påtalade detta var jag en idiot och skulle använda hjärnan mm. Till slut kom de och rättade till felet men oj så länge jag fick lägga ner.
Igår skulle jag sätta ihop solfolieupptagningsvagnen...... gissa vad..... fel delar..... igen!!!
Samma sak igen, en massa förolämpningar!
Ska nu undersöka vad jag kan göra via ARN.

Men ni som funderar på att köpa pool, gör det någon annanstans .

Mvh,
Magnus Lundh

Peter.j

• Gäst
Peter.j
« Svar #6 skrivet: juni 10, 2020, 09:19:44:44 »
Företaget är SVART LISTAD av ARN. KÖP INTE !!! VI har haft massa strul med denna bedrägaren!!

Utloggad kajka

« Svar #7 skrivet: juli 16, 2020, 01:44:38:38 »
Vilket skitsnack :o
vem är så ansvarslös och tillåter sådana poster !!!
Det här är lögniga förtal som är skrivna av obalanserade och vinkande människor.
Dessa inlägg bör rapporteras till polisen, grundlös förtal, förolämpningar, lögner som inte överensstämmer med den verkliga situationen.
Detta är ett brott!

läs recensioner som  Anitas företag har på google.se, dom är motsatsen till dessa lögner

https://www.google.se/search?sxsrf=ALeKk00REQWcsPAbpgWP2PSXbFjBivjdbA%3A1594856324779&source=hp&ei=hJMPX8udLZK7UIjJvsAG&q=phu+anita+import-export&oq=phu&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMgYIIxAnEBMyBAgjECcyBAgjECcyBQguEIsDMgUILhCLAzIFCAAQiwMyBQgAEIsDMgUIABCLAzIFCAAQiwMyCwguEIsDEKQDEKgDOgIIAFDbCli_D2CjJ2gAcAB4AIABeogB3gKSAQMwLjOYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6uAED&sclient=psy-ab

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd