Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !  (läst 3880 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« skrivet: juli 15, 2009, 18:41:38:38 »

Hej !

Skulle behöva lite tips på hur jag ska få ren "smutsranden" ytan mellan vattenlinjen och stensargen. Vår pool är i rostfritt, har funderat på att prova med en mjuk svamp och lite fönsterputs, men hur skulle det påverka vattenvärdena då ? När man känner med fingrarna på smutsranden, känns det som en tunn fetthinna, så vilket medel skulle man kunna använda, som löser fett och inte gör att poolen blir ett gigantiskt bubbelbad. Vet att det finns olika medel till liner, men vågar man använda det på rostfritt ??

Tacksam för snabba svar  ;)


LOTTERÖD

En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2009, 18:49:40:40 »
Gå in på din närmaste poolåterförsäljare och köp linerrengöring (förutsätter att du har en liner nu dock)
Alla firmor har sina egna produkter så det är väl bara att välja och vraka

Utloggad William

SV: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2009, 20:40:28:28 »
Inte för att jag har en rostfri linerpool, men Rickards svampar är dom bästa jag prövat under mina 25 poolår
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« Svar #3 skrivet: juli 15, 2009, 22:16:44:44 »

Tack för era snabba svar  O0, det är så att vi har ingen plastliner, hela poolen är i rostfritt, som en stor diskho  ;D ;D, i en diskho kan man använda allt från vanligt diskmedel till svinto, men vågar inte använda det i poolen = risk för stora bubblor i vattnet :o.

Från Steelpool ingick det olika putssvampar, men jag saknar ett medel att hälla på svampen, som inte påverkar vattenvärdet och kan lösa upp den tunna fetthinnan.

LOTTERÖD



 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Fia

SV: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« Svar #4 skrivet: juli 15, 2009, 23:06:47:47 »
Håller med William, prova Rickards svampar, de fungerar även kanon bra på ex. spishällen!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad William

SV: Rengöring av smutsrand på rostfritt, behöver tips !
« Svar #5 skrivet: augusti 14, 2009, 07:30:54:54 »
Håller med William, prova Rickards svampar, de fungerar även kanon bra på ex. spishällen!
För första gången provade jag Rickards svampar på spishällen igår. KANONBRA!!!

Tyvärr inte tid att sitta vid datorn längre, för vilken minut som helst får jag hit en rörmokare men ville bara säga ovanstående.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag