Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du chockklorerat ordentligt.Vid nyfylld bassäng skall du tillsätta så mycket klor att du får ett värde på ca 10 ppm klor.Det bruna du ser tror jag är humus och annan skit som kloret kommer att äta upp, om du klorerat tillräckligt och avvaktar några dagar.Om det skulle vara järn i vattnet som du ser, så finns det "avmetalliseringsmedel" att tillsätta, i vart fall till spabad har jag sett att det säljs.Poolblått vatten är inte blått, det är kristallklart, och det är linern/poolväggarnas blå färg som går att vattnet ser blått ut.
Citat från: Rickard skrivet juli 13, 2009, 15:59:44:44 Har du chockklorerat ordentligt.Vid nyfylld bassäng skall du tillsätta så mycket klor att du får ett värde på ca 10 ppm klor.Det bruna du ser tror jag är humus och annan skit som kloret kommer att äta upp, om du klorerat tillräckligt och avvaktar några dagar.Om det skulle vara järn i vattnet som du ser, så finns det "avmetalliseringsmedel" att tillsätta, i vart fall till spabad har jag sett att det säljs.Poolblått vatten är inte blått, det är kristallklart, och det är linern/poolväggarnas blå färg som går att vattnet ser blått ut.Rickard har koll på bitarna, säkert du jobbat som poolmontör?