VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur koppla  (läst 2408 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad syclone

Hur koppla
« skrivet: juni 13, 2009, 16:58:49:49 »
Har en gullberg jansson  GJPASRW-15/20 Nu till frågan hur ska jag koppla så att jag kan stänga av c-pumppen på natten  Men vill köra vpn på natten

Poolgiganten

Utloggad jan_banan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kungälv/Marstrand
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur koppla
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2009, 17:29:43:43 »
Det går inte. Vill du köra värmepumpen, så måste också cirkulationspumpen vara igång.
/Jan

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Hur koppla
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2009, 17:31:41:41 »
Om jag förstått det hela rätt så måste du ha flöde igenom VP för att den skall starta och detta fungerar inte om du inte har en separat cirk.pump enbart för VP
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Hur koppla
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2009, 20:17:24:24 »
Har en gullberg jansson  GJPASRW-15/20 Nu till frågan hur ska jag koppla så att jag kan stänga av c-pumppen på natten  Men vill köra vpn på natten
Har ingen erfarenhet av denna modell men generellt, och som övriga också redan påpekat, så måste flödet vara på så att man "blir av med" värmen som produceras annars blir det endast varmt lokalt vid värmeproduktionskällan som resulterar i att överhettningstemp.skydd/andra överhettningsskydd löser ut - den principen måste gälla alla liknande värmesystem utgår jag från så låt cirkulationen vara på om du vill ha värme även om det kostar lite - alternativet är mindre värme... 8)
Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag