VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?  (läst 13114 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cy_berg

Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« skrivet: maj 08, 2009, 08:10:24:24 »
Det lutar åt att vi kommer att köpa en PP-pool, och det skulle vara intressant att veta om det pris jag fått på en 4*9 (oval med invändig trappa, 1.5 m djup) är "bra" eller om det finns leverantörer som är markant billigare. Vad jag förstått det så är det Centralplast i Tjeckien som tillverkar alla de PP-pooler som säljs i Sverige? Ni som har PP-pooler: Vem har ni handlat från?

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2009, 18:54:33:33 »
Varför inte be om offerter från de andra o se vilket pris du får?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #2 skrivet: maj 08, 2009, 19:53:57:57 »
Så kan man ju såklart göra men innan jag gör det tänkte jag kolla om någon här inne redan gjort samma sak och hade några tips för att slippa uppfinna hjulet 2 g¨ånger  :) Jag har kollat med ett par leverantörer men de har haft identiska priser. Har också kollat med Brilix direkt som är importör, som jag förstått det, men de säljer inte direkt till kund utan det ska gå via en riktig leverantör.


EDIT: Nu har jag skickat iväg ett par förfrågningar, så får vi se  :)
Varför inte be om offerter från de andra o se vilket pris du får?
« Senast ändrad: maj 08, 2009, 20:11:42:42 av cy_berg »

Utloggad Fia

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #3 skrivet: maj 08, 2009, 21:17:40:40 »
Man ska undersöka alla vägar! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #4 skrivet: maj 09, 2009, 15:55:38:38 »
Aha, det var intressant att veta  :) De jag har kollat hos verkar alla ha Centralplast som sin leverantör, så jag visste inte att det fanns så många som tillverkade. Tack för infon  O0

Hejsan
Det finns minst 9st olika leverantörer som tillverkar Termopooler (PP) i Europa.
MVH
Poolfixaren  O0

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #5 skrivet: juni 25, 2009, 10:57:48:48 »
Hej!
Vi köpte vår pool från www.livingquality.se i Höllviken. Vi tyckte att de hade ett bra pris samt var bra att ha att göra med. Vi har en 8 x 3,5 rektangulär med inbyggd trappa över hela gaveln. Vi "har varit med pool drygt ett år nu och vi ångrar oss inte. Har även ett pooltak som är en kanoninvestering. Håller både skräp borta men värmer även effektivt. Utan någon värme alls har vi just nu 31 grader och hade 20 grader redan i slutet av april!
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #6 skrivet: juni 25, 2009, 11:15:08:08 »
Vi köpte till slut från Söderro Gård, som (som jag förstått det) tar över efter Livingquality i samband med att ägaren ska pensionera sig. Söderro har varit kanon att ha att göra med  O0 Vi tog in lite offerter från andra, men Söderro hade bäst priser och kändes vettiga.

Hej!
Vi köpte vår pool från www.livingquality.se i Höllviken. Vi tyckte att de hade ett bra pris samt var bra att ha att göra med. Vi har en 8 x 3,5 rektangulär med inbyggd trappa över hela gaveln. Vi "har varit med pool drygt ett år nu och vi ångrar oss inte. Har även ett pooltak som är en kanoninvestering. Håller både skräp borta men värmer även effektivt. Utan någon värme alls har vi just nu 31 grader och hade 20 grader redan i slutet av april!


Utloggad farbron

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #7 skrivet: juni 28, 2009, 22:42:47:47 »
Vi har köpt ifrån en annan firma som också säljer PP ifrån centralplast i Tjeckien.

Mitt tips är att det är viktigare med en säljare som går att få tag i och kan hjälpa dig än en som är billig.

Den firman som handlat med är omöjliga att få tag i,och även om man lyckas nå dom så är det alltid fel tid så dom lovar att återkomma under dagen.

Enda gången det ringde tillbaka var när säljaren ville ha hjälp med att visa en pool för en ev blivande kund.

Saker som är betalade är inte levererade,lampan,filter osv är ett hopplock av div som han tycks fått över,löftet om monteringshjälp känns lika trovärdigt som att jag skulle vinna på Lotto (jag tippar inte ens)

Det värsta är att firman håller ungefär samma prisbild som övriga aktörer.







Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #8 skrivet: mars 04, 2010, 20:56:46:46 »
Vi har köpt ifrån en annan firma som också säljer PP ifrån centralplast i Tjeckien.

Mitt tips är att det är viktigare med en säljare som går att få tag i och kan hjälpa dig än en som är billig.

Den firman som handlat med är omöjliga att få tag i,och även om man lyckas nå dom så är det alltid fel tid så dom lovar att återkomma under dagen.

Enda gången det ringde tillbaka var när säljaren ville ha hjälp med att visa en pool för en ev blivande kund.

Saker som är betalade är inte levererade,lampan,filter osv är ett hopplock av div som han tycks fått över,löftet om monteringshjälp känns lika trovärdigt som att jag skulle vinna på Lotto (jag tippar inte ens)

Det värsta är att firman håller ungefär samma prisbild som övriga aktörer.








Hej, vi funderar på att köpa en PP-Pool och jag undrar var i Sverige fanns din leverantör?
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör har bäst pris på PP-pool?
« Svar #9 skrivet: mars 31, 2010, 13:13:16:16 »
Nu har snön smällt bort i Skåne och man börjar vädra ny pool-säsong  :D Tänkte bara återigen påpeka att Söderro Gård var fantastiskt bra som leverantör när vi köpte vår PP-pool förra året. Priserna var också bra tyckte jag, när jag kollade med ett par andra leverantörer. Riktigt bra mail-kommunikation, många telefonsamtal från Söderro som ville följa upp vår installation efter att poolen av levererad och betald etc.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan