Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur går det Cy-berg? Följer denna tråd slaviskt då jag är sugen på att bygga just en pp-pool.Har du fått igång allt utan läckor nu? Värmepump?Vad anser du varit det svåraste i ditt bygg projekt?
Ser fram emot fler bilder och riktigt kul att du verkar så nöjd!När jag läst din tråd och sett dina bilder blev jag nyfiken på ett par saker. Efter att du satte i poolen har du fyllt på med lite mager betong, gjorde du detta runt hela botten eller enbart på kortsidorna?Efter detta lager av mager betong har du då enbart fyllt upp med stenmjöl? Hur mycket stenmjöl har det gått åt på ett ungefär?Har du jämfört PP-poolen från Söderrogård med andra leverantörers PP-pooler? Exempelvis tjocklek och pris?(Så här står det angående PP-poolerna från Söderro gård: 5 mm tjock helsvetsad UV-stabil Co-Polypropylen)En sista fråga för denna gång, hur gjorde du med isoleringen? Placerade du isolering i botten? (Såg att du gjort runt om)Uppskattar all hjälp jag kan få i denna djungel.
Tusen tack för ditt utförliga svar! "Hängslen och livrem", känns helt rätt när jag läser ditt svar! Kanon!Ser verkligen fram emot din kalkyl som du tänkte lägga ut. Kör hårt med trädäcket!
Strålande!Fler frågor kommer garanterat. Får kanske hyra in dig när mitt projekt startar...(våren 2010).
Har missat att fråga om vilket poolskydd du valt? Hur många lampor har du i poolen?Har du någon uppfattning vad isoleringen runt poolen kostade?