Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja Du William, jag följer med spänning Dina bravader, inte minst av det skälet att jag många gånger trott mig vara ensam om att saker som kan djäklas gör det o då gärna hos mig. Jag byggde min pool 1990 och har väl fram till i våras klarat det hela hyfsat, men senare tid har inneburit mycket svordomar. Bytt liner o gått från klor till Baccasil o tillbaka till klor (ingen sa att det inte funkar med polyesterfilter). Nu mycket luft i systemet. Men liksom för Dig kanskedet är dags att byta min 0.75 Hayward. Kanske blir lite sliten efter 18 år, skall dessutom pumpa upp poolvattnet på taket till huset o solfångarna. Skulle vilja öka pumpkapacitet, men är rädd att kopplingar o rör bara sprängs om jag sätter på en ny större pump.Hoppas Du får möjlighet njuta lite nu av poolen.Pereinar
hejett bra sätt/tips när man skall ha på trånga stela slangar är att värma dessa med värmepistol då glider de på lätt och stelnar igen efter några timmar, så gör alltid jag mvh carlos
det var en ny variant, men det går ju bra att värma vattnet på taket med värmepistolen carlos
Jag sätter alltid silikon på alla delar som ska sättas samman - både slangar och gängor. Har aldrig problem med läckage. Och det är lätt att sära delarna vid behov.