Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Marmorerad liner..?  (lĂ€st 6354 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad CAD-Ludde

• CARPE DIEM
  • Kunnig
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlĂ€gg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
Marmorerad liner..?
« skrivet: april 23, 2009, 18:29:04:04 »
Vi har funderingar pĂ„ att bestĂ€lla en marmorerad liner (Typ Folkpools, dock mot pool-leverantörens rekommendation  :)) dĂ„ vi tycker det ser fint ut i mĂ„nga kataloger.. Har dock aldrig sett nĂ„gon i verkligheten. () Är det nĂ„gon som har erfarenheter av denna eller synpunkter? Vi kan fortfarande Ă€ndra till mosaik eller annat om det Ă€r motiverat..
mvh
Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad RLA

• en sybarit som Ă€r
  • DignitĂ€r
  • Antal inlĂ€gg: 969
  • Jag Ă€r inte dum, har bara otur nĂ€r jag tĂ€nker.....
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #1 skrivet: april 23, 2009, 18:41:24:24 »
Vi har marmorerad liner, Àr helnöjda!
Det Àr förstÄs en helt subjektiv uppfattning vad som Àr snyggt eller inte, men vi tycker att poolen blir lite mera "levande"
En annan fördel Àr att smÄ skavanker inte syns, som t.ex hÀlavtryck och andra ojÀmnheter!
Smutsen/vattenlinjen syns ocksÄ sÀmre!
Har ingen pool lÀngre!!

Men den vi hade sÄg ut sÄ hÀr: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad CAD-Ludde

• CARPE DIEM
  • Kunnig
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 23, 2009, 20:06:43:43 »
Ni har en av de snyggaste pooler jag sett, en av anledningarna till att jag ocksÄ vill ha marmorerad! Dock vet jag inte om NordicPool o Folkpool har riktigt samma liner som Miamipool? Miami Kidney stod högt pÄ önskelistan men tyvÀrr hade vi inte riktigt plats..
Vad har ni för trĂ€ i ert dĂ€ck? Hur har ni gjort med tĂ€ckning av Ă€ndtrĂ€t? JĂ€ttesnyggt utan sarg tycker jag  O0
mvh
Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak

Utloggad Pea

« Svar #3 skrivet: april 23, 2009, 20:13:21:21 »
personligen tycker jag att marmorerad ger för lite mönster effekt, mosaik eller carrarra föredrar jag. var bor du? det finns en del firmor som har utsÀllningspooler dÀr du kan se skillnaderna. ex poolkungen. oavsett sÄ Àr en mönstrad liner klart att föredra framför en enfÀrgad, helt klart vÀrt extra kostnaden.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare frÄn Poolmans.
Pool nr2: EgenhÀndigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
vÀrmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad RLA

• en sybarit som Ă€r
  • DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 23, 2009, 20:48:18:18 »
Ni har en av de snyggaste pooler jag sett, en av anledningarna till att jag ocksÄ vill ha marmorerad! Dock vet jag inte om NordicPool o Folkpool har riktigt samma liner som Miamipool? Miami Kidney stod högt pÄ önskelistan men tyvÀrr hade vi inte riktigt plats..
Vad har ni för trĂ€ i ert dĂ€ck? Hur har ni gjort med tĂ€ckning av Ă€ndtrĂ€t? JĂ€ttesnyggt utan sarg tycker jag  O0
mvh
Patrik

Tack ::)
Vi har Sibirisk lÀrk i vÄrt dÀck, inget skydd pÄ ÀndtrÀet behövs, lÀrken Àr sÄ hÄrd/kompakt att den hÄller ihop, inga repiga magar hÀr inte!

Har ingen pool lÀngre!!

Utloggad CAD-Ludde

• CARPE DIEM
  • Kunnig
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 23, 2009, 20:55:38:38 »
MĂ„ste rĂ€kna pĂ„ vi har rĂ„d med lĂ€rk  :) den röda tonen, har ni lackat/betsat? MĂ„ste passa pĂ„ att berömma den inglasade delen ocksĂ„. Har planer pĂ„ att bygga ett öppet "tak" men med rĂ€tt mĂ„tt för en ev. inglasning lĂ€ngre fram. MĂ„tte nu bara grĂ€varn dyka upp efter helgen.. Försenade hantverkare/poolprojekt verkar ju inte vara sĂ€llsynt i detta forum.. 8)
/P
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak

Utloggad RLA

• en sybarit som Ă€r
  • DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 23, 2009, 21:02:25:25 »
Vi anvÀnder Cuprinols LÀrktrÀolja! LÀrken Àr ju Ät det röda hÄllet naturligt, i lÀrkoljan finns ett pigment som förnyar nyansen, lÀrken kan ju bli lite ljus med Ären om man inte behandlar den!

T.o.m med nÀr man Àr hantverkare sjÀlv sÄ blir det försenat tycker frun....
Har ingen pool lÀngre!!

Utloggad Stefan 1

• Byggare
  • Expert
  • Stad/land: HĂ€ssleberga Lunds kommun
  • Antal inlĂ€gg: 336
  • Total likes: 1
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: april 24, 2009, 06:04:22:22 »
Vi har carerra i vÄr pool och Àr MKT nöjda med att vi just tog den.
HĂ„ller med Pea om detta.
/Stefan

Utloggad lindqvist

• Kunnig
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlĂ€gg: 75
  • svenska poolfabriken 4*7 med trappa
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: april 24, 2009, 08:02:40:40 »
Carrera Àr en mycket snygg liner
och trall i all vÀlmening visst men jag har stenlagt runt vÄr pool dÄ slipper man all olja och stickor i foten sen blir det lÀtt halt om det Àr blött men trÀ
Svenska poolfabriken 4*7 med trappa pÄ lÄngsidan

Utloggad Poolarn

« Svar #9 skrivet: maj 29, 2009, 23:02:19:19 »
Vi anvÀnder Cuprinols LÀrktrÀolja! LÀrken Àr ju Ät det röda hÄllet naturligt, i lÀrkoljan finns ett pigment som förnyar nyansen, lÀrken kan ju bli lite ljus med Ären om man inte behandlar den!

Hejsan!

Som du kanske kommer ihÄg sÄ byggde jag ocksÄ dÀck av lÀrktrÀ efter att ha sett dina fina bilder hÀr i forumet. Jag köpte lÀrktrÀolja frÄn OSMO som skulle vara jÀttebra. Mitt problem var att nÀstan all olja försvunnit och ligger pÄ dÀcket som smutsfibrer ungefÀr. LÀrken har grÄnat och förlorat all sin lyster. Jag fick rekommendationen att hÀlla i lite teakolja för fÀrgens skull men resultatet blev katastrofalt.

Hur har ditt dĂ€ck hĂ„llit sig genom Ă„ren? Jag pratade med en golvkille som jobbat med trĂ€golv i 30 Ă„r och han menade att det Ă€r omöjligt att olja lĂ€rk dĂ„ det ger svarta prickar under oljan. Är det nĂ„got du kĂ€nner till?

Jag tÀnkte slipa dÀcket i sommar och vill gÀrna ha fram lÀrkens fÀrg och lyster men Àr vÀldigt tveksam till vad jag kan anvÀnda för skydd och om det fungerar överhuvudtaget...

Poolarn
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lĂ€rktrĂ€dĂ€ck. Dbla plattĂ€rmevĂ€xlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme