CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur mycket har ni betalt?  (läst 2489 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

Hur mycket har ni betalt?
« skrivet: mars 07, 2009, 20:32:25:25 »
Efter att ha tagit in offerter från ett par poolfirmor, som varit ganska saltade, så har vi ju bestämt oss för att bygga själv, gjuten platta och sen stomme i leca, storlek 8x4 samt med invändig murad trappa. Enligt mina egna preliminära beräkningar skulle detta bli bra mycket billigare.

MEN, har nu fått offerter från ett par poolfirmor igen på alla "lösa detaljer" såsom skimmer, inlopp, 2 lampor, anslutningar, kopplingar, värmepump, filter mm + platssvetsad liner. Överdrag finns ej i detta, och så ska sägas att alla detaljer är i rostfritt. Pris ca 112 000:-inklusive moms.

Då tillkommer alltså grävning, mackadam, arbetet för att gjuta platta+betong, lecablock, armering, isolering, murbruk samt så klart allt arbete med att mura och putsa stommen samt göra trappa. Till detta kommer sen ett överdrag ca 20000 som grädde på moset.

Jag spaltar gärna upp offerten jag fått om någon är intresserad. Belysning och rostfria detaljer kommer alla från Pahlens.

Men min fråga till er, är ovanstående rimligt? Så som jag ser det kommer det inte skilja så mycket i pris jämfört med ett paket från tex folkpool inklusive arbete, det som jag vinner på det är att jag får en gedignare stomme, allt i rostfritt istället för i plast samt att jag får designa trappan och får den i den platssvetsad liner den med istället för en avvikande färg vilket jag inte tycker är så snyggt.

Kostar att ligga på topp eller... kostar det för mycket?  <help>


Poolgiganten

Utloggad DaJo

SV: Hur mycket har ni betalt?
« Svar #1 skrivet: mars 08, 2009, 00:12:38:38 »
bara en liten tanke, om du väljer rostfritt blir det inte bra om du sen vill köra med salt...själv valde jag
samtliga detaljer i plast för att just kunna köra med salt och det ångrar jag inte :)


/Danne

Folkpool 4*6 med Roman End 300, Zabra pooltak, salt
Värmer med IVT Optima 600 via värmeväxlare.

Utloggad mofajenko

SV: Hur mycket har ni betalt?
« Svar #2 skrivet: mars 08, 2009, 10:01:03:03 »
Hej Pool09,

Det är lite svårt att säga eftersom du ej har gett pris på någon total offert.
Vet inte vilken storlek du vill ha men skulle tillbehörs offerten vara anpassad för 8 X 4 meter, så tycker jag det var ett bra pris faktiskt.

Spana in Drarmi´s tråd
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3528.30

Han kan säker ge dig lite råd. JAg kom inte i närheten av de priser han lyckats fått  :)

Lycka till!

/Fredrik

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag