Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Dom sitter alltså på 300CC och är exakt 200 till antalet. Om det räcker med 600CC på de vertikala järnen så behöver jag knäcka 100st av dessa.Alla avslut av armering kommer att ligga 50 in i betongen.
Näten i hörnen najas bara i varandra?
De vinklade järnen hade jag tänkt låta gå in 500 i sulan för att avslutas i en krok och gå upp 500 in i väggen också där med krok enligt skiss. Är det tillräckligt instick i sulan?
Det som jag har funderingar kring, också Smiley är hur jag skall placera det andra lagret ameringsnät i sulan. Ett lager skall vara i underkant ca 50 från botten? Men det andra hade jag tänkt att placera 50 från toppen eller vad klossarna nu medger. För att minimera sprickbildningen som kanske kan uppstå.Vi kommer att ha ca 54m3 vatten spritt på 38,6m2 vid en vattenhöjd av 1,4m. Det är ju inga jättetryck vi talar om när man betänker en betongtjocklek av 200mm. Så jag hade tänkt att placera ett av näten i ovankant istället, för att motverka just krymsprickor. Ser du några problem med detta?
Vilken betong är inte helt klart heller. efter samtal med Sydsten så blir jag rekommenderad en K40 vilken skall vara vattentät. Han menar att det är VCT-talet som är av vikt sen kan man mixa med viket flyt man skall ha. Min form medger nog högst halvflyt skulle jag tro. Men det får jag klart för mig i veckan. Andra menar att det är anläggningsbetong man behöver. Vilket är en väsentlig kostnadsskillnad. Vad säger ni/du Jarlen? Vi pratar mycket betong 13-14m3.
Det här med det estetiska Jarlen, har man inte helt i egna händer om du förstår....Faktum är att brytna hörn är inget jag vill ha utan om det skulle va så skulle innerhörnet få en radie. Det hade varit snyggt för ögat med tanke på att vi skall ha trädäcket ända fram till vattnet.
Sitter o surfar runt bland diverse byggtrådar o hittar Jannes andra pool. Likadan poolform som vi, med ett innerhörn i 90 grader, trä runt om och ingen sarg. Jag tycker hans pool är riktigt riktigt snygg.Det är ju detta som är så bra med ett forum med mycket bilder. Det lutar åt att låta hörnet vara kvar i vinkel.En länk till hans bygge http://hem.passagen.se/famrock/pool-2007/