CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: HJÄLP! Problem med pool som är högre än trädäcket. Hur klä in?  (läst 5537 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lassemajja

Hej på er!
Vi har byggt ut vårat trädäck en bit från den gamla verandan och det innebar att vi ville fortsätta i samma höjd. Dessvärre blev inte poolen helt nersänkt då, utan sticker upp en bit. Hur kan vi klä in den på enklaste vis? Den är rund med tio stolpar runt samt plåtsarg som är fästad vid varje stolpe, dvs ovankanten blir 10 kantig. Känns som ett evighetsjobb. Det måste vara något vi kan fästa poolstegen i. Plåtsargen ska vara kvar, den tycker vi är fin.
Kan tyvärr inte lägga in en bild, det var inte bara bläddra fram en utan verkar som om man måste kunna lägga in en kod i det här programmet.
Mycket tacksam för realistiska svar!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: HJÄLP! Problem med pool som är högre än trädäcket. Hur klä in?
« Svar #1 skrivet: juli 24, 2008, 22:21:32:32 »
Så här lägger du in en bild. Finns olika sätt.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.msg1477#msg1477
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Ernst

SV: HJÄLP! Problem med pool som är högre än trädäcket. Hur klä in?
« Svar #2 skrivet: juli 25, 2008, 11:59:01:01 »
Jag håller själv på att bygga in en Palmyra som är 5,5 m i diameter. Vi har trädäck runt om i två nivåer, dels lika högt som poolen och dels ca 30 cm lägre än poolen. Vi har valt att lägga träsarg runt om poolen och bygga in sidorna på poolen. Kanten runt på den lägre nivån blir inbyggd med trä. Jag kommer att lägga en rad utanför sargen med trätrall. Sedan klär jag in sidorna med trätrall. Jag hittade några bilder här på forumet som jag gillade.

Det tar tid att få till allt. Jag började strax efter midsommar och räknar med att bli klar i slutet av augusti, men då gör jag i princip allt själv. Däremot kommer det att bli riktigt bra! Jag skall lägga ut några bilder i slutet av sommaren.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag