Hej!
Har fått lite problem med poolen.
Har inte haft den så länge så inte van med detta

Tog ett dopp för några veckor sedan i poolen, vattnet var fint o klart, hade en veckopuck som verkade fylla sin funktion.
Men nu de senaste 2 veckorna så har det varit så mkt annat o gjort med huset så har inte haft en tanke på poolen, både jag o min sambo har totalt glömt bort den vilket resulterade i att den ej fick någon veckopuck i sig o inget annat medel heller..
Kom att tänka på detta när jag klippte gräsmattan häromdagen och såg att slangarna var väldigt mörka, gjorde rent filtret som även det var helt brunt, la i en veckopuck vid samma tillfälle och lät den vara i 2 dagar, idag gjorde jag rent filtret igen som var lika brunt igen.
Dammsög botten på poolen idag, det var en mörkbrunt lager i botten, som lossnade med dammsugarens hjälp, fick bort det mesta, men var mkt som bara virvlade omkring som senare landade i botten igen.
Vattnet är rätt så klart,, bara botten som inte är fin +filtret blir brunt efter ca 2dagar= 35h igång..
Hur får jag bort det det bruna lagret ?
Eftersom filtret blir brunt så borde väl även vattnet vara brunt, även fast jag inte ser det ?
Köpte teststickor idag och testade vattnet, alla värden var bra enligt teststickan.
Men detta fel borde väl vara pga vi glömde kemikalier till poolen i 2 veckor ?
Blir det bättre med tiden så länge jag håller alla värden på en bra nivå ?
Finns det något snabbt sätt att få bort allt, vore det jättebra.
Poolen är av märket Bestway, ovanmarkspool på 10kubik, med standardfilter/pump
Mvh Marcus