Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
(Jag har provat Baquasil förut och gillade inte att håret vart kletigt, pga att Baquasil fungerar genom flockning).
Citat från: Poolbadaren skrivet maj 22, 2008, 23:38:42:42 Måste få fråga:* "Grönhåriga" av klor blir väl endast de som har blonderat sig, dvs. naturligt ljushåriga får väl ingen "grönfärgning" av normala klorvärden eller missar jag något i diskussionerna?När det gäller grönfärgat hår är min bestämda uppfattning att det krävs koppar eller mässingsdetaljer i poolvattencirkulationen för att det skall kunna uppstå.Klor är ju annars ett ämne som gör ljust/blont hår ännu ljusare/blondare, inte grönt.
Måste få fråga:* "Grönhåriga" av klor blir väl endast de som har blonderat sig, dvs. naturligt ljushåriga får väl ingen "grönfärgning" av normala klorvärden eller missar jag något i diskussionerna?
Hej! Det där med grönt hår... min mamma var damfrisörska och hon kände väl till fenomenet, vilket enligt henne kunde inträffa när man färgade, blonderade hår och vattnet på salongen var (kopparbemängt?). Jag antar att de flesta damfrisörskor kan svara på under vilka omständigheter som håret blir grönt.MVH Eva