Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
JO som vi skrivit om , har du fel i filter kan luft komma in där o komma ut som bubblor däremot är det helt omöjligt att få in luft i slang o rör på trycksidan ! det är helt emot fysikens lagar , tänk dig en vanlig vatten slang du sprutar o tex vattnar , samt skär upp ett litet hål i slangen. det kommer ALDRIG att resulterar i luft fråm munstycket så den tanken kan du helt lägga ner
Har du verkligen filtret på sugsidan av cirkpumpen, så ska man inte ha monterat.Normalt har man ju bara en slang direkt från skimmer till cirkpump, så det kan inte suga luft på så många ställen.Är det en trefas cirkpump så kan de gå baklänges, och då skapas mikrobubblar i pumphjulet, så hade jag när vi först installerade vår pool, tog ett par veckor innan jag hittade problemet, även om det var det första som poolsäljaren bad mig kolla...
Det att du stansade ut sektioner ur inloppskulorna ökade förstås vattenmängden en hel del. Det kan möjligen inte vara så att du får virvelbildning i skimmern så att luft sugs ned där ? En annan möjlighet är att du har någon liten läcka på sugsidan, som kanske släpper in mer luft när vattenmängden ökat. Hur står pumpen i förhållande till poolnivån ? Över eller under denna ?
Dra åt alla kopplingar lite på sugsidan så löser det sig nog, det har funkat för mig. Plus locket på pumpen. Har du ökat flödet så ökar vacuumtrycket så då kan den börja sippra in luft. Kolla även eventuell smårör till automatik.
I botten på mina skimmers har jag en 90 gradare längst bort och en T-koppling i den närmast pumpen. Dessa har jag ju inte kunnat dra i "botten" då jag måste anpassa vinkeln. Jag har en jäkla massa gängtejp dock. Jag kanske borde satsat på en rak PEM-koppling ut från dessa först så att jag kan gänga hel vägen in? Jag har ingen vattenläcka från dessa dock.