Vi kör med värme på vid 32.5 och värme av vid 33 grader.
Igår när det var över 25 grader varmt ute hade det förstås kunnat vara en grad svalare om man vill svalka sig, men några 24 grader går jag helt enkelt inte ned i frivilligt.
Kroppen är otroligt känslig när det gäller värme och för mig känns det kallt efter en stund om vi bara har typ 32 grader i vattnet.
Vi använder vår pool lite som ett spabad, man ska kunna kliva ned och vistas i poolen i timmar om man vill, det tycker vi är bra de varma dagarna när det är svårt att stå ut länge i solen på altan (vi har vår altan i söderläge, så det blir väldigt varmt där, ofta över 30 grader även om det är alls är så varmt i luften)
Skillnaden mellan SPA-badet där vi har 38.5-40 grader, och poolen, är att man i SPA-badet får något av en avslappnande "efter-bastukänsla" efter badet, så är det ju inte när man badar i poolen.
Tidigt på sommaren och senare på hösten är det absolut skönt att ha varmt i poolen, då kan man ju vara lite kall både när man hoppar i och när man ska upp, så att det är kroppstempererat i poolen är riktigt skönt.
Min erfarenhet är att många som bygger pool börjar med låg temp (det ska ju inte kosta just något) men ökar succesivt, för oss var det nog främst i samband med större "poolpartyn" som jag lyxade till det och ökade värmen, efter att ha fått testa bada i varmare vatten ville man inte sänka igen...
Men alla är ju olika, och använder man bara poolen för att svalka sig kortare stunder så förstår jag absolut att man vill ha kanske 24-26 grader, som i ett badhus i en konkursande kommun.