Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej hejTack för all fin info - har även läst dina tidigare inlägg om värmeförluster! Har själv en Splash som jag köpte i juni, den har fungerat bra - fram till nu då den visar felkod P7 (Superkylningsskydd för utloppsvatten) - såg att du nämnt det i en temperaturlogg i ett tidigare inlägg. Har försökt läsa vad det beror på och hur man åtgärdar, men går bet på det.Vet du? Återigen, tacksam för all info du delar!
Vad har du betalat för de där två olika pumparna?
HEHE, ursäkta mig men det där är totalt vansinning, det enda som gör att det alls fungerar är att du har luckan öppen för slangen.Stänger du helt så kommer den nog att frysa ihop som ett ispaket eftersom den inte kan göra sig av med den kalla luften.Du kommer att få en bra islåda för fisken kanske?För att det där ska fungera någorlunda bra måste du ha en likadan öppning på båda sidorna, så att den får någorlunda rimlig till och frånluft.Finns många som haft de där tankarna för sina luft/luft-värmepumpar också, att sätta dem i krypgrunden till exempel, men tänk på att all värme som tillförs poolen/huset blir till kyla i andra ändan. (Utom den elenergi som tillförs, den blir också till värme i poolen utan att kyla din låda)Skulle jag gjort något liknande hade jag nog bara gjort en ljuddämpad "tunnel" på var sin sida om pumpen, på till och frånluften.Säg 50 cm långt, spirorör med XX cm diameter (lika som luftintag/utblås) med bullerdämpande matta inuti som fästs mot sidorna på värmepumpen.