Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hör vad ni säger, men om det finns tillräckligt många medlemmar här som betalar för regelbunden poolskötsel så borde det gå att få en hyfsad indikation på hur prisbilden ser ut. Vilket kanske vore av intresse för fler än bara mig. Är inte poängen med ett sånt här forum att dela med sig av kunskaper? Givetvis kommer jag att göra detsamma den dag jag har tagit in en offert eller två (vilket inte lär bli i närtid dock).Sen kan man fundera på om det är bättre att stänga poolen men det var inte det frågan gällde.
Ja precis, risken att något går snett om poolen står helt utan tillsyn går knappast att automatisera bort. Det räcker ju att man är bortrest 5-6 veckor på sommaren för att ha samma problematik. Och man kanske då hellre betalar för tillsyn och skötsel under den tiden än att stänga poolen som för vintern, vilket väl ändå är tveksamt eftersom vattnet är för varmt för att det ska fungera bra.
Utan automatik på kemin går det väl inte åka bort i flera veckor om det är 30 grader i vattnet?Jag skulle kolla med firmor som säljer gräsklippning och sånt, kanske "nåt pensionärsföretag" som har lite lägre priser.Eller, någon i grannskapet som har pool som kan sköta det för en lagom slant.Problemet är väl att alla har det för gott ställt för att de skall behöva hålla på med den typen av förnedrande uppdrag.... Inga ungdomar i familj/släkt som vill göra sig en slant?