Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Har en högst ovetenskaplig gissning.Har en granne med samma beläggningar i sin skimmer. även han kör med multipuckar och vad jag vet så chockar han nog aldrig.Med det sagt kan det inte vara så att det är triklor och massa biprodukter från sol/hudkräm m.m som bildar detta kladd.När det aldrig chockas och du dessutom har hög cya och inte så verksamt fritt klor tänker jag mig att detta kan bli följden.TIlläggas bör att grannen byter ca 35 av 42m3 vatten varje år så han har bättre förutsättningar än någon som aldrig byter sitt vatten så pass mycket, så hans cya halt bör vara kontrollerbar.
Hej,Tittade via telefon. Syns inte att det är en skimmer om man inte klickar på bilden. Håller till 100% med Oniell i denna fråga.MVHRoger
Men Roger.Ämnet heter "Grön pasta i skimmern" så tyda bilden borde inte vara avgörande mvhKlasseHej Klasse,Bilden säger allt.Brukar själv få en del alger utan CYA vid skimmern. De verkar trivas där? Alla näringsämnen passerar där. MVHRoger
Hej Klasse,Vore intressant vilka råd du fått?MVHRoger