Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på er alla!Måste säga att detta forum har fått mig att bli mer intresserad än vad jag vågade hoppas på, man får otroligt mycket tips och ideér som är bra.Nu till saken.... jag har en Bestway pool på 4.57 diameter och 90 cm hög. Barnen är ju ganska kräsna vad det gäller varmt vatten i poolen, förra året hade vi ju en kanon sommar under ett kort tag och lyckades få upp tempen till ca.27 grader, detta varade inte speciellt länge då sommaren återgick till normal läge.Min tanke är nu att jag ska försöka använda solen till att värma upp vatten i en slang och sedan skicka tillbaka det varma vattnet i poolen.Jag har 85 meter 32 mm svart slang som jag har lagt uppe på ett uthus tak, sedan har jag kopplat en timer till pumpen som låter solen värma vattnet i 30 min, sedan kör jag pumpen i 15 min och så håller jag på hela dagen ungefär.Min fråga till er proffs är... räcker 85 meter slang eller har ni något bättre alternativ förutom solfångare eller värmare.
Hur räknar man ut ytan i m2 för en 32 mm slang som är 85 meter
Sedan är frågan hur länge behöver vattnet i slangen ligga innan jag skicka ut den i poolen igen, räcker det med 30 min eller ska den värmas längre.