Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har haft vårt SPA i många år nu, och bara kört pipecleen en gång, så länge jag inte har några problem med avlagringar som lossnar när jag kör massage-pumparna så utgår jag från att eventuell beläggning är marginell.Anledningen är som du säger att det blir ett heldagsprojekt om man skall göra det - jag är helt enkelt både för lat och för snål. Hej Rickard,Har ingen åsikt om du är lat eller snål. Men du har säkert helt rätt?Jag tror att det är stor skillnad på riskvatten från din polarbreddgrad och de nere i Skåne?Anledningen är omgivningen och mikroorganismer.De trivs hellre i Skåne än hos dig. Vilket betyder att ditt vatten utsätts för mindre risk för mikroorganismer. Vidare kanske kylan tar kol på dessa under vintern?När du startade ditt forum så finns det en hel del frågor om klordioxid. Dessa köps från andra länder.Personligen skulle jag inte rekommendera dessa som desinfektion. Men som en pipeclean är de troligen mycket bättre än alla andra preparat?Verkar inte finnas någon återförsäljare av dessa klorat-tabletter?De tar bort biofilm och dödar bakterier mycket bättre än allt annat.MVHRoger
Vi har haft vårt SPA i många år nu, och bara kört pipecleen en gång, så länge jag inte har några problem med avlagringar som lossnar när jag kör massage-pumparna så utgår jag från att eventuell beläggning är marginell.Anledningen är som du säger att det blir ett heldagsprojekt om man skall göra det - jag är helt enkelt både för lat och för snål.