Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag förstår inte varför man har CYA i klor för spapbad, locket är ju på 99% av tiden så solen lär ju inte käka upp kloret nämnvärt.Nästa säsong skall jag köpa CYA-fritt klorgranulat och klorera spabadet med också.Det skall jag förresten göra redan nu, vi bytte vatten i helgen som gick, så nu är ju en perfekt tid att testa köra helt CYA-fritt i vinter.Blir att beställa en hink redan idag.
Hej!Jag bara undrar hur gemene man tänker angående brom i spabad. Verkar råda delade meningar om detta. Då bland annat pga att Kanada förbjöd brom i saltvattenbrominatorer. Då börjar man undra.Klor är ju vida känt och använt i många år men då uppstår ofta högt cya i spabad.Hur tänker ni angående brom? Exempelvis bromtabletter och aktivt syre efter bad?
Vet inte om jag skall svara, förhandlar med dem om att annonsera så det kan upplevas som partiskt, men sök på Saniklar – Super Boost Granulat 5kg och sök lägsta pris så borde du hitta.Marknadsförs inte för SPA, men det borde väl fungera lika bra som nåt annat klor.
Hej,Spabadstillverkare ratar kalciumhypoklorit som du undviker att skriva.Verkar finnas tillverkare som inte för garantin godkänner annat än spaklor (CYA-baserat)?Huvudanledningen är att kalciumhypoklorit innehåller kalcium. Vid värmaren är temperaturen högre och kalk kommer att bildas där.Detta går att hantera om branschen verkligen vill? Finns knep för detta också. Vidare kommer vattnet att bli mycket klarare.MVHRoger
Jag tillsätter "höj kalciumhårdhet" när jag bytt vatten, om jag struntar i det, kan det ändå hinna bli för mycket kalcium på några månader innan man byter vatten igen?
Vart kan man köpa det?/Urban.