Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Björn och tack för bra tips.Funderar på ditt manganrika vatten. Innehåller alltid järn också. Min fundering handlar om när du tillsätter klor om det är det du har som desinfektion?Kloret tar hand om mangan och järn inget problem med detta.Det bildar en fällning som heter mangandioxid. Tyvärr kan den ge en ful missfärgning om man har otur. Det gäller att vara snabb med att suga upp den till filtret.Så min fråga är om du fått någon missfärgning av detta? Själv när jag gjort försök på labb då jag bildat mangandioxid så missfärgar de alla glas så att de inte är värt att göra ren dessa.MVHRoger
Jag har haft svart pulver, och det är fruktansvärt smått (finfördelat) så det går rätt igenom filtret. Även om jag backspolar direkt så kommer det tillbaka. Min pool är inte helt nedsänkt så jag sög upp det med slang kopplad till ett VP-rör (el installation) och la ut slangen på gräsmattan och sög med hjälp av hävert.Man kan köra mot waste på filtret, men då har det gått åt flera kubik innan man är klar.