Polarpumpen Supertyst poolvärmepump! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Renovering av glasfiberpool  (läst 195 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kennethcla

Renovering av glasfiberpool
« skrivet: mars 23, 2021, 10:24:18:18 »
Hejsan,

Funderar på att renovera vår pool som har gått 6 säsonger nu. Inköpt hos PHU Anita.
Tanken är att slipa ned den och måla med en epoxi färg i ljusblås nyans. Har ett litet hål vid trappan som jag även tänkte passa på att laga.
Funderar på ifall färgflingor i blå nyans skulle kunna fungera att strö ut på botten och sedan klarlacka över dem (finns det något klarlack som klarar klorpåverkan i vattnet?).

Mvh
Kenneth

Marknadsledande inom Pooler.

Xyrotorf

• Gäst
Xyrotorf
SV: Renovering av glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: april 04, 2021, 09:32:09:09 »
Hej, har du hunnit göra något med poolrenoveringen? Har nämligen en EXAKT likadan pool med EXAKT samma förslitning.

Några tips?

Utloggad kennethcla

SV: Renovering av glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: april 07, 2021, 16:08:41:41 »
Hejsan,

Jag har slipat ned poolen nu och håller på att se över vilken typ av färg som fungerar.
Släpper nog golvflingorna idéen och kör bara ljusblå Epoxi färg, tror att det blir svårt att få till med flingor.

1. Först tömde jag samt rengjorde poolen med högtryck.
2. Tvättade rent hela poolen med Aceton 100% (inhandlade skyddsmask, glasögon & handskar för detta)
3. Slipade ned hela poolen med 240 papper ( hade en liten handslip) även här skyddsmask, hörselskydd, glasögon).
4. Torkade bort allt slipdamm med aceton igen.
5. Lagade i ett hål i trappen med glasfiberpackel, även här skyddsmask, glasögon & handskar.
6. Avslutar med att lägga på 2st lager epoxifärg för glasfiberpool.

Lite jobb med att rengöra samt slipa  8)  ...men det går ganska så bra ifall man är målinriktad & envis  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Supertyst poolvärmepump! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd