Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Liten uppdatering, har fått in två nya offerter på grävning, båda ligger runt 150' inkl. deponi och makadam m.m Det lämnar en total på bygget på 395' vilket är lite över budget Men om jag läser i offerten så skulle jag kunna spara in nästan 40' på att t.ex. inte köra saltklorinator och skippa poolroboten. Vilket drar ner till budgetnivån, men å andra sidan så skulle det vara rätt så skönt att bara slänga i roboten och låta den göra jobbet.. Skulle aldrig kunnat föreställa mig att priset för att gräva och ta hand om materialet skulle kosta lika mycket som själva poolen. Man skulle kanske starta en tipp
Liten uppdatering, har fått in två nya offerter på grävning, båda ligger runt 150' inkl. deponi och makadam m.m
Är det va 2 mil till tippstället så är 3000kr per last rimligt. Det måste va en guldgruva att köra grusbil i dessa områden. Jag har beställt hem 3t stenmjöl 0-2 och 3t 8-16 2300kr inkl frakt då är det ca 1 mil enkel resa och frakt sker med bil och släp.
Då var det klart. Gick över budget med ca 50’ men det fårväl vara. Fick in totalt tre offerter på grävningen och alla hamnade runt 150’. Valde den grävaren som hade grävt tillsammans med Folkpool förut då det kändes tryggast. Fick tips av en bekant om en ”finsk gubbe på 80 år” som grävde pooler i orten, han skulle vara rätt billig men jag betalar hellre lite mer än att ha den ångesten när han ska gräva. Blev en 3*6 m folkpool classic med gaveltrappa. Mörkgrå liner och saltklorinator med automatiskt styrning. Förhoppningsvis kan vi bada i Maj 😀