Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är troligen ingen bra idé att lägga gelcoat/topcoat på epoxi. Jag har aldrig provat men läst samma sak på ganska många ställen. Citat:If you are making a polyester or vinyl ester part in a mold, using gel coat is highly recommended as the proper material for the exterior surface. Fibre Glast offers several varieties and over 900 colors of gel coat.If however, you are making an epoxy part, gel coat is not recommended. The chemical bonding that allows gel coat to cure into the finished polyester part does not happen against an epoxy resin. There isn’t a common suitable alternative to gel coat when working with epoxy.från: https://www.fibreglast.com/product/Paint-vs-GelcoatJag rekommenderar att läsa datablad och annan teknisk information hos de tillverkare som kan vara aktuella att använda. Vinylester och matchande gelcoat kan kanske vara ett bra alternativ om man vill ha tåligare plast än polyester. Läs på noga före inköp av material. Använd alltid en bra andningmask med gasfilter vid plastning och partikelfilter vid slipning av plast.
Uppdaterar med ett litet dilemma som jag försökt att lösa.Eftersom det i ett tidigt skede var väldigt svårt att mäta avstånd mellan fasad, pool och ytterkant på trädäcket, så kanske jag var lite slarvig och inte gjorde det ordentligt. Resultatet är följande: Jag får en 3cm kant till vänster mot fasaden som jag måste hitta på något snyggt med.Jag måste utöka trädäcket med 15cm så att det blir totalt 376cm brett. Stora frågan, måste jag ha bygglov nu när det blir över 360cm brett samt 60cm högt?