Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Härligt!Du kommer inte ångra dig. Så länge du inte är rädd för arbete och är envis så kommer det bli jättebra. "Hur svårt kan det vara" är mitt motto med Jag skulle öka djupet, själv har jag 1,5m och vill absolut inte ha grundare.Kan inte se din skiss för övrigt..
Spännande projekt!Jag har precis gjort något liknande. Jag byggde en form och plastade i mitt sutteränggarage(!?) som nu hamnade i samma nivå som befintlig altan. 6,85x3,9 Och 180cm djup blev den. Helgavel trappa på ena sidan och solbänk på andra. Jag la 4 ggr 600 mattor Omlott i ett svep, blev ruskigt stabilt. Några tips för att göra plastningen lättare: sätt trekantslist i alla innerhörn och kvartsstav i alla ytterhörn, då blir det mycket lättare att få det snyggt.För styrkans skull gjorde jag en liten klack ca 30cm från botten så man får lite plast horisontellt också, blir otroligt styvt då. Sen plastade jag även ca 30cm ut längst upp på toppen också för att få en stabil ram, det ligger under trall nu så det är inget som syns.Följer med intresse👍
Någon expert på hållfasthet får rätta mig om jag har fel nu.Varför använder du XPS? Du kommer ju inte ha några höga punktlaster, lasten kommer snarare vara relativt jämnt fördelad dessutom med en hård yta utanpå som i sin tur fördelar lasten mer. Jag skulle kolla upp om inte EPS duger och troligen spara en peng på det.