Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har kollat på Steelpool men jag tycker det blir lite för mycket kliniskt bad, påminner mig endast om Babysim på sjukhuset, samma bassäng som de slänger ner alla möjliga människor med krämpor och dylikt. Känns lite för mycket sjukhus i min smak, jag är iofs säker på att en sådan pool kommer står bra läng, säkert längre än de flesta pooler som det pratas om på detta forum. Vill hellre ha en med carrera-liner i sig, men det kanske går att slänga in en liner i steelpoolen, även om det inte behövs?
Nog har väl Lotteröd liner i sin stålbalja??Det är väl just bara ramens kosntruktion som äri stål (rostfritt). Skulle jag också ha valt idag(efter att ha sett bilder på detta forum av en gammal uppgrävdträstommepool...ruggiga dokument...)Men Loteröd.Ingick gräv och schaktjobb också?El-jobb??Mitt företag skulle nog ändå även ha nånträdgårdsarkitektgubbe i sin personalmatrikel....snickare, stensättare...Titti.
Wow.Ingen liner.Vet man hur länge plåten är blank och fin...?Ärgar inte metallen...?Jag menar lite fel Ph och det tar ut sin rätt direktpå metall....starka kemikalier i omlopp..Är detta ett helt nytt koncept eller är det beprövat?Har själv fullt upp att hålla vår liner ren och kännerredan att jag kommer att förlora...men menDet ska ksota lite att ha pool, antar jag. Ska kolla in din länk till steelpool.
Hmm, jag menade nu 100-200 000 kr utöver vad själva hårdvarorna ("pool-paketet" kostar.Arbetskostnad alltsåTalar vi markpooler så handlar det ofta om att man belånar något, tar banklån alltså.Det handlar ofta om material/"paket"-priser på 150-250 000 kronor.För ytterligare 100 000 lovar mitt företag att "vi levererar (=inhandlar ) det poolpaket du vill ha" (jag får bra priser hos leverantörerna eftersom jag har så många beställningar... ). Vi kommer hem till köparen och erbjuder "gratis" rådgivning, förslag på olika paket och markarbeten.. Dessutom en helt oemotståndlig finansieringsplan av vårt erbjudande....När handslaget är gjort så fixar jag fram lämplig shaktfirma, mina killar monterar och fyller igen, testar, kopplar allt, även el-arbetet. Slutligen markåterställning...Normalpaketet här (8x4 Folkpool-paket, Pahléns 35.a, stensättning och städning) går lös på349 000 kr inkl moms. "Beställer ni innan sista maj så får ni en extra 300W-lampa!"Nä, det är väl tur man arbetar som statlig byråkrat. Jag har nog inget i det privata att göra. Folk tänker inte som jag inser jag Själv skulle jag tacka högre makter för ett sådant "koncept" på marknaden. I stället för att snåla in så mycket det går och köpa allt "över disk" för sammanlagt 140 000 och sedan börja ringa runt till grävmaskinister.... så tar jag helt klart ett större lån. Får allt gjort som det skall och dessutom mycket snabbareDet handlar ju inte om något "inköp" direkt. Det är ju en livsinvestering. Slå ut kostnaden på antal år poolen (eller du) förväntas leva så blir den ju helt försumbar. En bil för 300-400 000 (Volvo XC70 t ex) tycker ingen är något märkvärdigt. Ändå är den en förbrukningsvara jämfört med en underbar och vacker pool som dessutom höjer värdet på fastigheten rejält.Men det är nog bara jag som tänker så här...Skulle marknaden för en sådan "DreamBuilder AB" finnas hade nog företaget funnits redan..