Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag har också en f1255 med pool40.Pool40 ska inte köra pumpen direkt, den ska trigga ett relä eller kontaktor. I pool40 finns det även ingång för blockering.Jag har satt upp så här:Jag har ett relä (A) som startar poolpumpen och som även driver ett annat relä (B) som i sin tur ger signal till autodos att cirkulationen är på. Relä (A) drivs av pool40 och av en qubino pararellt som låter min hemautomation starta eller stoppa cirkulationen. Det innebär att hemautomationen kan tro att cirkulationen är av men pool40 håller den igång, jag har inget problem med det. Sedan har jag också ett relä (C) som triggas när säkerhetsbrytaren stängs av. Relä (C) blockerar pool40. Detta för att undvika att f1255 vill starta värmning medans jag gör underhåll eller har stängt för säsongen.Jag har även monterat ett nyckelvred på boxen till pool40 i serie med relä (C) för att kunna blockera därifrån med. För skoj skull har jag även monrerat en signallampa på boxen till pool40 som lyser när värmepumpen värmer poolen.Denna setup fungerar utmärkt för mig. Min hemautomation startar och stoppar cirkulation baserat på schema och händelser. Jag kan hantera backspolning och annat med appen till systemet. Om VP tycker att poolen ska värmas så gör den det men jag kan också blockera det om jag vill.