Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Laga spricka i glasfiberpool  (läst 234 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Liza1

Laga spricka i glasfiberpool
« skrivet: maj 02, 2019, 09:48:05:05 »
Hjälp
Har en pool från Anita .. inköpt 2015
Förra sommaren fick jag en stor läcka. Och på inrådan från säljaren grävdes det upp runt lampa, breddavloppet för att söka läckan. Utan resultat. Då installationen är gjort ordentligt av fackmän. Upptäcktes en spricka i plasten vid trappan. Som om plasten varit för tunn.
Någon som kan tipsa om hur och med vilket material jag skall laga det med. Någon som haft liknade problem?

Utloggad Liza1

SV: Laga spricka i glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2019, 09:49:55:55 »
Hjälp
Har en pool från Anita .. inköpt 2015
Förra sommaren fick jag en stor läcka. Och på inrådan från säljaren grävdes det upp runt lampa, breddavloppet för att söka läckan. Utan resultat. Då installationen är gjort ordentligt av fackmän. Upptäcktes en spricka i plasten vid trappan. Som om plasten varit för tunn. Då Anita .. är omöjlig att få tag på undrar jag om någon vet om jag kan laga sprickan som man lagar en båt? Förtvivlad poolägare ... hjälp 🙈
Någon som kan tipsa om hur och med vilket material jag skall laga det med. Någon som haft liknade problem?
« Senast ändrad: maj 02, 2019, 17:10:42:42 av Liza1 »

gg

• Gäst
gg
« Svar #2 skrivet: maj 05, 2019, 07:45:09:09 »
Du ska kontakta en båtfirma som lagar båtar, jag har haft samma problem som dig men på värre ställen som tvingade mig att byta ut poolen. Gelcot är samma material som används för laga båtar när de får går eller spricka. Vart bor ni? Finns en kille med namnet Patrik i Knivsta som lagar såna pooler annars

gg

• Gäst
gg
« Svar #3 skrivet: maj 05, 2019, 07:48:45:45 »
Du måste gräva upp från utsidan så de kan täta från utsidan först, sen kan de göra det fint från insidan . Du kommer aldrig kunna få det tät annars

Utloggad Liza1

« Svar #4 skrivet: maj 05, 2019, 11:43:38:38 »
Tack🙏
Bor i Höganäs
. Det är ju gjutet runt trapppan och hella poolen . Det blir mycket att bila upp. Är det viktigt att laga från båda ställena. Eller kan det räcka från ovansidan?
Har redan grävt upp runt breddavloppet och lampan för att söka felet. Men eftersom vattnet sjönk till andra trappsteget blir det mycket att bila upp.

Tack för info om poolfoxaren i Knivsta skall kontakta honom

Utloggad Liza1

« Svar #5 skrivet: maj 05, 2019, 11:45:17:17 »
Pooldrömmen
Som blev poolMardröm

Utloggad Jämtlands President

• Kan lite mer
  • Stad/land: Jämtland
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 2
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: maj 06, 2019, 19:51:01:01 »
Tror nog att det går laga från insidan. Slipa bort gelcoat och plasta för att sedan lägga på gelcoat. Lär ju inte bli supersnyggt men en enkel lösning på ett annars stort projekt.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på SPA med kvalitet.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme