VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Clorinator  (läst 4900 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peter

Clorinator
« skrivet: juli 25, 2005, 11:18:35:35 »
Jag blir inte klok på hur clorinatorn fungerar, har ingen aning om hur många klortabletter jag ska lägga i. I bruksanvisningen till klorinatorn står det att man ska följa klortilverkarens anvisningar och vice versa. ibland lägger jag i jättemånga ibland ett par stycken, men resultatet blir detsamma ???

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Clorinator
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2005, 12:31:43:43 »
Hur stor pool har du? Har du bräddavlopp och silkorg? Sandfilter? Använder du klortabletter eller 200g puckar?
Pröva annars med trippelklor. Det innehåller klor-algmedel-flockningsmedel, men med flockningsmedel måste du ha sandfilter. Tillverkarna av klor skriver att dessa även kan läggas i klorinatorn. Om du har en mindre pool så klipp av ett eller två hörn så löser kloret upp sig långsammare. Enligt min syster som har en liten "kannibalgryta"(blå plastpool) så blir det dyrare att använda tabletterna än att köpa puckarna och klippa hål.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Peter

Re:Clorinator
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2005, 20:28:04:04 »
Jag har en Cranpool 6,3x3,7m med 100kg sandfilter. I går öppnade jag klorinatorn och då var puckarna slut, man det var rätt klorhalt ändå, har provat och lägga i endast en puck, så får jag se vad som händer. På sidan sitter en ratt gradera från 0-10 men har inte märkt någon skillnad på 1 och 10 ??? ???

Utloggad Fia

Re:Clorinator
« Svar #3 skrivet: juli 26, 2005, 20:40:08:08 »
Är det en klordoserare som monteras på returledningen?
Den har jag ingen erfarenhet av, tyvärr.
Hoppas någon annan har det.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Peter

Re:Clorinator
« Svar #4 skrivet: juli 26, 2005, 20:43:47:47 »
Jäpp! och det värsta jag vet är att ha någonting som jag inte vet hur det fungerar :(
Men tack ändå Fia ;D
« Senast ändrad: juli 26, 2005, 20:45:24:24 av Peter »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan