Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så nu var första milstolpen gjord och vi framme i skrivande stund där jag nu står inför vårt första svåra val.Skall jag gå på betong väggar eller skall jag välja skalblock som fylles med betong?Jag tänker att vi skall måla med en poolfärg eller att plasta den glasfiber/vinylester eller liknande.Vi vill ha en så stark och robust samt hållbar konstruktion så möjligt. Samtidigt är det givetvis en kostnads fråga oxå.Önskar så mycket feedback och tankar från er jag kan få.
Tack! Trevligt det låter med flera i pool byggar tankar, hoppas vi får se en byggtråd där oxå! Ja just nu så lutar det mellan Leca med liner alternativt skalblock med liner. tror att vi har kommit fram till att vi inte skall krångla till det för mycket vilket jag har förmågan att göra tidvis med vinklar och utbyggnader mm vilket bara tar massor med mer tid o pengar. En annan tanke, inloppsmunstycke och brädavlopp, lampor mm vad har ni för tankar angående det? plast eller rostfritt? Har läst om flera som haft problem med att plasten går av utanför poolen utav marksättningar och liknande.Har för avsikt att köra med klor eller möjligen kanske aktivt syre i poolen som en kompis har (har aldrig hört talas om det tidigare) har oxå tänkt ha en uv lampa för att hålla ner kemikalie mängden. även en "självdoserare" för att minimera egen kontroller, förslag på bra sådana för klor eller aktivt syre?