Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Sandfilterpump  (lĂ€st 179 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Cincy

• Kan lite
  • **
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlĂ€gg: 20
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Sandfilterpump
« skrivet: maj 16, 2018, 19:07:20:20 »
Hej!

Har en Intex ultraframe pÄ ca 19000 L..
UpptÀckte idag nÀr jag skulle starta igÄng poolen att topp spÀnnringen till sandfiltret gÄtt sönder. Reservdelen Àr inte tillgÀnglig just nu. I vÀrsta fall fÄr jag ju köpa ny pump.
Funderar i sÄ fall pÄ att uppdatera frÄn den vi har med kapacitet pÄ 4542 l/h till en med kapacitet 7949 l/h. Kan det bli för mkt?

Är sugen pĂ„ automatisk dammsugare, vilket man inte kan koppla till pumpen vi har.

Vad tror ni?

Med vÀnlig hÀlsning, Monica
Intex ultra frame 488X122.

Utloggad gurkburk

SV: Sandfilterpump
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2018, 21:26:48:48 »
Jag har en SF60220 (2499:- pÄ ToysrUs) som kör ca 10m3 per timme till en 16000l pool. Inte rekommenderat av Intex instruktionsbok, men har inte mÀrkt att det skulle vara till nÄgon nackdel. Jag har ingen Ultra sÄ jag fick göra nya in och utlopp sÄ att de blev samma storlek som Ultra, men du har ju redan de stora in och utloppen. Intex sandfilterpumpen som Àr pÄ 8 kubik per timme (SF70220, 2399:- pÄ ToysRUs) skall enligt manualen (4 Är gammal manual) passa din pool rakt av.
100:- i skillnad mellan pumparna. Jag skulle vÀlja den "större" om du hittar.
Dimension One Nautilus
Intex 457x122 (16 kubiks rörpool)

Utloggad Cincy

• Kan lite
  • **
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2018, 10:17:49:49 »
Jag har en SF60220 (2499:- pÄ ToysrUs) som kör ca 10m3 per timme till en 16000l pool. Inte rekommenderat av Intex instruktionsbok, men har inte mÀrkt att det skulle vara till nÄgon nackdel. Jag har ingen Ultra sÄ jag fick göra nya in och utlopp sÄ att de blev samma storlek som Ultra, men du har ju redan de stora in och utloppen. Intex sandfilterpumpen som Àr pÄ 8 kubik per timme (SF70220, 2399:- pÄ ToysRUs) skall enligt manualen (4 Är gammal manual) passa din pool rakt av.
100:- i skillnad mellan pumparna. Jag skulle vÀlja den "större" om du hittar.

Blev en pump av den kraftfullare sorten dĂ„ reservdelen inte gĂ„r att fĂ„ tag i. Har bestĂ€llt Intex automatiska pooldammsugare med, sĂ„ slipper maken klaga pĂ„ att jag stĂ„r och dammsuger mer Ă€n vad vi badat.  ;D Vart ju ingen badsommar förra Ă„ret.

Utloggad Cincy

• Kan lite
  • **
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: IgĂ„r kl. 18:55:38 »
Precis installerat den nya pumpen! Wow! Vilket blÄs!
KĂ€nns riktigt bra. Ytskimmern fungerar supereffektivt.
Ser fram emot att fÄ dammsugaren med!
Shockklorerat. SĂ„ till helgen blir det bad!  O0

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme