Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: PHU Anita, Anita Pilat Ystad  (läst 1868 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rune Sejersen

PHU Anita, Anita Pilat Ystad
« skrivet: april 26, 2018, 16:15:30:30 »
Hej forum
Jeg har i 2017 bestilt og betalt en pool og et pooltag hos PHU Anita ved Anita Pilat Ystad.
I januar finder jeg ud af at PHU Anita ikke har sendt alle dele til mig, dele som jeg har betalt for. De mangler at sende mig nogle skinner som blandt andet var skadet ved transporten.
PHU Anita svarer ikke på mine henvendelser. :(
Ved nogle i dette forum hvordan man kommer i kontakt med Anita, har ringer, SMS'et og skrevet emails?
Ved nogle i dette forum hvor man kan købe nogle skinner der passer til pooltag solgt af PHU Anita?

Mvh
Rune Sejersen
Danmark

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Erica

SV: PHU Anita, Anita Pilat Ystad
« Svar #1 skrivet: april 29, 2018, 00:51:04:04 »
Eftersom företaget fortfarande säljer och annonserar i Sverige så borde det ju inte varan omöjligt att få tag på dem. Titta t.ex. på blocket, de verkar annonsera där nästan för jämnan.

Skimmer skall givetvis ingå i en komplett leverans och har de missat den bör de ju genast kunna skicka en sådan till dig. Skimmers i plast finns ju att köpa från olika håll, frågan är väl om just detta företaget verkligen tillverkar egna sådana eller om de köper standardvaror från lämplig leverantör.

Liza

• Gäst
Liza
« Svar #2 skrivet: maj 02, 2019, 19:18:59:59 »
Har själv köpt pool av Anita. Den är nu 3 år gammal pch har redan fått en spricka i trappan med läckage  :-\ det som skulle bli så bra blev förfärligt. Ringer runt till olika poolföretag för att få reda på hur man kan laga det. Blir väl att laga som man lagt en båt med glasfiber . Någon som vet?
Har försökt få tag på Anita, men hon svarar inte. Jagat henne sedan Augusti 2018Har nu tröttnat på att söka henne. Så jag får fixa själv
Funderar att nästa år svetsa på en liner.. tacksam för svar.. poolen har oxå bleknat. Vit inuti.. ljusblå kant... suck
Mvh Liza1

Utloggad Erica

« Svar #3 skrivet: maj 12, 2019, 00:09:48:48 »
Glasfiberkonstruktioner kan lagas ungefär som man gör med t.ex. en båt som fått en skada vid grundstötning. Men att svetsa på en liner går inte - skall man lägga liner måste den nog täcka hela poolen och armaturer, inloppsmunstycken, skimmer m.m. måste bytas till sådana som är avsedda för liner.

Var och varför sprack trappan ? Olyckshändelse, typ att något tungt ramlade ned, sättningar i underlaget, felaktigt montage eller kunde den verkligen bara spricka av sig självt ?

Blekningen låter också egendomlig. Det kan ju vara materialfel alternativt om ni haft alltför höga klorhalter i poolen. En viss blekning är dock vanlig på alla pooler, men det låter ju extremt om den blivit helt vit på så pass kort tid.

Eftersom företaget fortsätter att sälja i Sverige så måste det ju gå att kontakta dem - utan kontaktbarhet hjälper det ju inte hur mycket man annonserar, det blir inqa kunder ändå. Och företaget i fråga hade annons på Blocket så sent som igår.

Henrik W

• Gäst
Henrik W
« Svar #4 skrivet: november 30, 2019, 20:54:37:37 »
Köpte även en pool från Anita maj 2018 men har tyvärr inte fått svar på alla frågor jag har haft. Cirkulations pumpen gick sönder i juni 2019 och hon säger att det kan vara läckage , som orsakar luft i systemet,, vilken jag har fått bekräftat att det ej är. Lampan gick även sönder pga att den är ej tillräckligt tät vilket orsakar till att fukten i lamphuset leder till kortslutning och bränner kablarna. Hon har inte hjälpt mig något och de få gånger jag har fått tag i henne skyller hon på andra och hon tar ej ansvar för det. Jag har även fått algbelägning på vägg och golv på glasfiberpoolen efter att ha stängt ner den och startat upp den efter hennes rekommendationer. Här har hon inte gett mig något svar på hur man ska göra för att få bort det!!! Service är en sak som är värt mycket om man köper pool märker jag nu. Tyvärr är det hennes stora brist. Jag är i diskussion med en advokat hur jag ska göra för att säkra mig om värre saker händer med poolen.

Utloggad Erica

« Svar #5 skrivet: december 02, 2019, 00:41:51:51 »
Köpte även en pool från Anita maj 2018 men har tyvärr inte fått svar på alla frågor jag har haft. Cirkulations pumpen gick sönder i juni 2019 och hon säger att det kan vara läckage , som orsakar luft i systemet,, vilken jag har fått bekräftat att det ej är. Lampan gick även sönder pga att den är ej tillräckligt tät vilket orsakar till att fukten i lamphuset leder till kortslutning och bränner kablarna. Hon har inte hjälpt mig något och de få gånger jag har fått tag i henne skyller hon på andra och hon tar ej ansvar för det. Jag har även fått algbelägning på vägg och golv på glasfiberpoolen efter att ha stängt ner den och startat upp den efter hennes rekommendationer. Här har hon inte gett mig något svar på hur man ska göra för att få bort det!!! Service är en sak som är värt mycket om man köper pool märker jag nu. Tyvärr är det hennes stora brist. Jag är i diskussion med en advokat hur jag ska göra för att säkra mig om värre saker händer med poolen.

Om lampan läcker vatten in till ledningarna utan att ni själva pillat med tätningen t.ex. för lampbyte så är ju helt klart något galet med armaturen. Givetvis så korroderar det vid anslutningarna om vatten tränger in under tätningskåpan. En cirkulationspump som la av så pass snabbt faller rent datummässigt utanför garantitiden, men väl inom reklamationsrätten på tre år. Det tråkiga är att man då själv skall bevisa att det rör sig om ett ursprungligt fel, vilket ofta kan vara svårt.

Algbeläggning kan man dock knappast skylla poolleverantören för. Du kan få alger i vilken pool som helst oavsett prisklass och leverantör om inte vattenkemin sköts korrekt. Det går aldrig att göra leverantören ansvarig för sådant, då skulle ju leverantörerna behöva ha kontroll på tillsynen av poolen dag för dag.

Det avgörande och viktigaste är förstås om det finns risk för att något skall hända med själva poolen - då handlar det ju om helt andra kostnader än någon trasig glödlampa. Även i sådana frågor kan det ju bli problem om man t.ex. kommer in i en diskussion om huruvida problemet beror på själva poolen eller på hur den har blivit installerad. Det är ju dilemmat med glasfiberpooler - de är trevliga för att man får en färdig balja, slipper att t.ex. armera och gjuta alternativt mura och lägga liner, allt efter pooltyp, men OM en glasfiberpool inte håller kvalitetsmässigt så blir det riktigt jobbigt att fixa till. Vi hade nog funderat på glasfiberpool om vi skulle bygga idag, men då handlade det ju om en inomhuspool och jag tror problemen som kan uppstå är mindre sannolika då - det blir ju inte någon vintersäsong med frostproblem etc.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på SPA med kvalitet.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme