Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: CO2-larm till maskin/teknik-rum?  (lĂ€st 49 gĂ„nger)

0 medlemmar och 2 gÀster tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Tynell

• Kunnig
  • Antal inlĂ€gg: 95
  • Total likes: 2
  • Gör sĂ„ gott jag kan.
    • Visa profil
CO2-larm till maskin/teknik-rum?
« skrivet: april 16, 2018, 00:55:04:04 »
Hej, anvÀnder mig av Pahlens Minimaster med CO2/Klor och har dÀrmed en tub med CO2 i maskinrummet, ett rum som visserligen Àr litet men inte Àr superbra ventilerat, sÄ jag funderar pÄ att skaffa ett gaslarm till detta utrymme.

Google ger mig ingen kÀrlek idag sÄ jag tÀnkte kolla om det Àr nÄgon annan som hittat nÄgon bra lösning pÄ detta?

Jag antar att ett Kolmonoxid-larm inte Àven löser ut pÄ Koldioxid, eller?
Hittade annars detta som kÀndes lagom bÄde i storlek och pris: https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet-overvakning/brand-rok-gas-vatten/gaslarm/kolmonoxidlarm-p21188
Projektstart 9/5 2015 – Startade cirkulationen 8/8 2016.
6,5x3,5 fristÄende pool med invÀndig gaveltrappa.
VÀggar/trappa levereras av Leif TjÀlldén.
VĂ€rmepump: Brilix XHP 100 (9 kW)
Kemi/Rening: Pahlén Minimaster/Minidos + Blue Lagoon UV-C 75w
Pump: Pahlén BADU Top 12
Sandfilter: Pahlén 515
Pooltak: Nova Comfort frÄn G&J.

Utloggad Erica

SV: CO2-larm till maskin/teknik-rum?
« Svar #1 skrivet: april 16, 2018, 16:04:38:38 »
Nej kolmonoxid och koldioxid Àr ju tvÄ gaser med högst olika egenskaper sÄ det skulle knappast fungera. Den halt av koldioxid som Àr normal i luften vi andas vore ju direkt dödlig flera gÄnger om om den vore kolmonoxid.

Sensorer/larm för koldioxid finns att köpa, frÄn ett par hundra $ pÄ nÀtet vad jag sett. SÄdana larmfunktioner finns ju installerade i vissa maskinrum, stÀllverk, kraftstationer m.m. dÀr man har installerat koldioxidsprinklers för brandslÀckning.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme