Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Poolstart 2018  (lĂ€st 1081 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Mappe

• Kunnig
  • Stad/land: HĂ€ssleholm
  • Antal inlĂ€gg: 66
  • Total likes: 3
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolstart 2018
« Svar #20 skrivet: mars 27, 2018, 08:39:42:42 »
Poolen Ă€r isfri iallafall, fast idag snöar det...sĂ„ starten fĂ„r nog vĂ€nta ett tag till  :(

Förra Äret vid denna tiden var vi mitt i bygget av trÀdÀcket runt poolen, i vÄrvÀrme...

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4066
  • Total likes: 136
  • Kön: Man
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #21 skrivet: mars 27, 2018, 09:51:38:38 »
Vi fick 10 cm snö helgen som gick.
Men resten av veckan ser det vÀl lovande ut med uppehÄll i vart fall.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Mappe

• Kunnig
  • Stad/land: HĂ€ssleholm
  • Antal inlĂ€gg: 66
  • Total likes: 3
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: april 02, 2018, 17:55:23:23 »
SlÀngde in en termometer under pooltaket idag, toppade pÄ knappa 20 grader, sÄ jag slÀngde i pooltermometern...7,5°C visade den, det nÀrmar sig... <antman>

Men o andra sidan har de lovat snö i morgon....

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: april 03, 2018, 10:24:31:31 »
Vi har haft en kanonfin PÄsk, sol varje dag, men bara dagsmeja, i skuggan har det inte tinat nÄgot alls.
Men nÀrmaste veckan lovar de 2-3 grader + pÄ dagarna i alla fall, vi fÄr vÀl se om det börjar tÀra pÄ snötÀcket lite grann i alla fall.

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlĂ€gg: 2107
  • Total likes: 86
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: april 16, 2018, 15:42:06:06 »
Fyllde upp i helgen och pÄ lördagen hade vi 10 grader. Idag nÀr jag kollade sÄ hade det stigit till 11,5, sÄ idag gick maskineriet igÄng. Samma sak som varje Är, det lÀcker i anslutningen till ventilerna. Kanske inte alla ventiler i Är, men i alla fall sÄ lÀcker det. Kommer att tÀta sig sjÀlvt sÄ fort tempen stiger, det vet jag frÄn tidigare Är. EnergimÀtaren stÄr pÄ 19460.
/Erik
Thermopool 8x4, badmĂ„tt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 mÂł. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  VĂ€rmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 mÂł/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frÄn Living Quality
Min byggtrÄd frÄn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Thermojito

« Svar #25 skrivet: april 16, 2018, 17:25:59:59 »
Start i helgen Àven för mig dÄ temperaturkurvan inte sÄg ut att lova under 10 grader fram till nÀsta helg.

Första Äret med temp-logg för min del sÄ det var intressant att se hur uppvÀrmningen med hjÀlp av solen stannade av i tvÄ veckor vid 4 grader nÀr isen smÀlte. Sen blev det ocksÄ tydligt att inkommande kommunalvatten hÄller lÀgre temp Àn 10 grader sÄ hÀr Ärs. Blev en liten dipp i temp nÀr jag höjde ca 15-20cm...

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: april 17, 2018, 06:54:10:10 »
Nu har stolparna för rĂ€cket runt poolen börjat tina fram, sĂ„ nu Ă€r det bara ca 85 cm snö kvar.  O0
Förhoppningsvis har isen inte blivit sÄ tjock i Är, snön brukar ju isolera rÀtt bra.
Kanske inte blir sÄ mycket senare start Àn vanligt om isen Àr tunnare Àn den brukar vara.

Utloggad 62ragtop

« Svar #27 skrivet: april 17, 2018, 13:08:43:43 »
Rengjorde altan och pooldÀck i helgen. Fortsatte med att kÄnka ut vÀrmepump, cirkulationspump och cellen till saltklorinatorn och skruvade ihop allt. Sen vart det en "mad-dash" för att hitta lite saltsÀckar, som var slut pÄ alla möjliga inköpsstÀllen i sta'n... men tillslut sÄ hittade jag tre sÀckar.

Fyllde upp med vatten och drog igÄng cirkulationen, och höll tummarna... inga sprutande kopplingar nÄgonstans, ok, i med saltet. Nu har den varit igÄng i knappa 3 dygn... tempen ligger kring 12-13gr och stiger nog denna vecka, vattnet Àr kristallklart, lite skit i hörnen som fÄr dammsugas upp, men det ser ok ut. Det enda som strular verkar vara tryckmÀtaren pÄ sandfiltret... men men...

Avvaktar med att koppla pÄ vÀrme och dra igÄng saltklorinatorn tills tempen stigit lite mer. Bad till Valborg Àr tanken...

tjohoo

Utloggad Dimitris76

« Svar #28 skrivet: april 17, 2018, 16:28:43:43 »
Jag har ocksÄ startat filtreringen sedan i lördags.
Det fanns en del brunna flÀckar frÄn eklöv och maskar i botten men sjÀlva vattnet var kristallklart.

Efter tvÄ-tre omgÄngar med poolroboten var poolen till synes badklar fast jag vÀntar tills lufttemp nÄr 15C innan jag slÄ pÄ vÀrme.

/Dimi
4x8x1.5m epoxyfÀrgad betongpool, Pooltak frÄn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vÀrmevÀxlare, Thermia bergvÀrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlĂ€gg: 2107
  • Total likes: 86
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: april 17, 2018, 23:09:32:32 »
Jag la ner ung. 20 min pÄ att dammsuga. Inkl. att rulla av och pÄ taket. Jag hade inte bruna flÀckar, dÀremot en del löv pÄ botten. Inte mÄnga, mellan 5-10 st.
/Erik
Thermopool 8x4, badmĂ„tt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 mÂł. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  VĂ€rmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 mÂł/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frÄn Living Quality
Min byggtrÄd frÄn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme