Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dagsklor från Bauhaus (Nitor)?  (läst 1701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Telekiter

Dagsklor från Bauhaus (Nitor)?
« skrivet: mars 13, 2018, 10:11:50:50 »
Tjena, en fråga om denna "poolklor" https://www.bauhaus.se/nitor-dagsklorerar-1-kg.html#full-description

Det står att det är "kalciumhypoklorit" (dvs ingen cyanursyra). Det borde väl gå använda i spabad? Frågan har varit upp många ggr redan vet jag men då har det väl varit hanteringen som varit problematisk (var det flytande kalciumhypoklorit, eller?). Bara se till att man doserar rätt så borde det väl funka, eller?

Har tyvärr börjat uppleva att bromet kliar, på framför allt benen :( så jag tänkte möjligen prova klor.

/Urban.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dagsklor från Bauhaus (Nitor)?
« Svar #1 skrivet: mars 13, 2018, 13:42:38:38 »
Leverantörerna av Spabad säger väl att man inte ska använda chockklor vilket det där är. Tror att det ångar upp rätt ordentligt direkt då det blir en chockning, och kan då orsaka frätning på locket. Men har man locket av ett tag efter man klorar så borde det inte vara problem, är min åsikt men den är bara teoretisk.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad spa_nisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 21
  • Badar helst när det är stjärnklart och kallt ute.
    • Visa profil
SV: Dagsklor från Bauhaus (Nitor)?
« Svar #2 skrivet: mars 13, 2018, 14:13:27:27 »
Du ska inte använda kalciumhypoklorit vare sig som dagsklor eller ckockklor i SPA-badet då det kalkar igen badets rörsystem.

Utloggad Telekiter

SV: Dagsklor från Bauhaus (Nitor)?
« Svar #3 skrivet: mars 13, 2018, 15:02:40:40 »
aaaa....just det ja. Kalkproblemet  :-\

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag