Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Ignorance is bliss  (lst 923 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad TheSwede

SV: Ignorance is bliss
« Svar #30 skrivet: februari 11, 2018, 13:51:30:30 »
Ja,den eviga frgan.
Varfr betala 40% mer fr ett amerikanskt spa som ett kinesiskt?
Varfr betala mer fr en samsung/sony tv n en andersson tv?
Varfr betala mer fr en iphone/samsung telefon n en huaweii?
Varfr betala mer fr en festool skruvdragaren n en frn jula?
Varfr betala mer fr oxfile frn sverige n frn brazilien?
Varfr betala mer fr en rolex n en swatch klocka?
Varfr betala mer fr att annonsera p blocket n lappar utanfr konsum?
Varfr betala mer fr en bmw n en renault?
Varfr betala mer fr en resa till bahamas n en resa till kanariearna?
Varfr betala mer fr .......ja skriv in vad ni vill.
Om er sljare inte kan frklara varfr ni ska vlja ett amerikanskt bad framfr ett kinesiskt s ska ni nog leta efter en annan frsljare.
Sen har inte alla rd med ett premium bad men vill nd ha ett spabad,ja,d kan man kpa ett billkgare Kinabad.
Men man ska inte tro att man kpt ett som motsvarar ett Amerikanskt fr halva priset mot det Amerikanska.

Edit:
TS frga var vl egentligen om det finns tester eller liknande som styrker att Amerikanska bad och delar r bttre n Kinesiska.
Det finns lite tester hr och dr av bad ,men inte mycket.
S man fr helt enkelt lyssna p folk som jobbar i branchen med att reparera bad,sljarna sger vad som hellst fr att du ska kpa av dom
Man kan ringa runt till olika firmor som servar bad och frga.
Ngra som reparerar bad meckar inte Kinabad lngre, andra tar mer betalt fr att mecka dom och vissa tycker att dom r bra fr dom fyller plnboken.

Som du sger s finns det vldigt lite dokumentering eller tester p bad eller pumpar dr man kan sga att ngot r bttre n den andra. Exempel nu har Kina tv av dom bsta stlverken i vrlden s var det inte fr 10 r sedan. Hller med dig Lassse att mnga som kper Kina bad blir lurade att det r ngot annat de r synd. Jag r fullt medveten om vad jag har frsker inte slja in det n ngot annat nr ngon frgar. Den enda tryggheten jag har r tre rs garanti som funkar fortfarande.

Utloggad matwe

« Svar #31 skrivet: februari 11, 2018, 21:34:17:17 »
TS frga var vl egentligen om det finns tester eller liknande som styrker att Amerikanska bad och delar r bttre n Kinesiska.

Japp, det var en stor del av mitt lnga, snurriga inlgg och jag r tacksam fr alla svar, tips, sikter och funderingar som inkommit.

Jag hller med om att frgan r relevant varje gng man ska betala fr ngot och ordet kvalit kan betyda olika saker fr olika personer och produkter. Jag brjar nog landa i nn slags grund att amerikanska bad r bttre, dvs mer prestanda, bttre hllbarhet och byggknsla. Sen hur mycket bttre om man mter i enheten SEK tror jag r helt individuellt och det finns bara ett stt att komma fram till det och det r att ka runt och titta, klmma, knna, provsitta, provabada samt prata med folk bde i butik och hr p forumet. (det kanske var mer n ett stt :-) )

Utloggad Rickard

« Svar #32 skrivet: februari 13, 2018, 20:05:51:51 »
Sen r det sjlvklart s att det finns terfrsljare som ger mer rabatter n andra, s nr du vl bestmt dig fr ett eller ett par bad i en viss prisklass, kolla bde lokalt och p ntet var du kan f det till bst pris, du kanske kan spara 20% eller mer p att kpa av rtt terfrsljare.
Att kpa lokalt har dock alltid frdelar, speciellt om F r bra, det kan ge dig bra std om du har frgor eller problem.
S nr du har hittat bsta pris, ge din lokala F en chans att kontra p priset.
Inte sllan kan man gra bra affrer p mssor och liknande, de vill ogrna ka hem med bad som de haft utstllda - och de r ju nya.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen fretagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Vrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvrmepump + 14.4 m2 Texsun solfngare till ca 32C.
Vr byggtrd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!