CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltyper, hjälp mig att reda ut begreppen  (läst 2846 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

Pooltyper, hjälp mig att reda ut begreppen
« skrivet: april 11, 2007, 18:45:30:30 »
Nu har vi kommit så långt att det är beslutat att vi skall ha en pool på 4x8x1,5m som placeras i en slänt så att ena kortsidan kommer sticka upp ca 30cm (jämt med altandecket) och andra ändan sticker upp ca 1m även den jämt med däcket.

Vilka poolyper finns då att välja på, från början var jag inne på en platsgjuten pool med kalek men har insett att det blir både dyrt och arbetsamt (jag gör allt arbete själv)

Kvar på listan finns,

*ISOblock platta och liner
*Betonghålsten med något slätt på insidan kanske puts och sedan liner
*Lecablock med något slätt på insidan kanske puts och sedan liner (dyrare och svagare än   betonghålsten)
*Oval plåt form från pooldoktorn med liner (raka sidor och halvrunda gavlar)

Jag tänker hur det än blir hämta all poolutrustning från pooldoktorn så jag skulle vilja ha hjälp att dimmensionera pump och filter.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad nippon

SV: Pooltyper, hjälp mig att reda ut begreppen
« Svar #1 skrivet: april 12, 2007, 02:11:19:19 »
Hej Zek

En pump med 0,75 kW effekt och ett filter för ca 90 kg sand (3 säckar) blir nog bra. Ska utrustningen stå nära poolen räcker 40 mm slang på trycksidan och 50 mm på sugsidan.

Vad det gäller poolvalet är det först och främst en prisfråga. LECA-block och fiberduk tycker'jag personligen är en bra lösning, man behöver då bara putsa de värsta skavankerna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag