Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Stor pool delux  (lĂ€st 734 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Fighter

Stor pool delux
« skrivet: september 28, 2017, 18:36:48:48 »
Hej!

Vi har fÄtt hem vÄran Stor pool Delux frÄn JF-Fritid nu och till vÄren kommer vi grÀva ner den och installera den.
Min stora önskan Àr att fÄ tag i folk som köpt pool frÄn JF-Fritid och fÄ tag i er som har installerat den med vÀrmepump.Vad har ni köpt för vÀrmepump och Àr ni nöjda med den?
Alla Àr vÀlkomna med förslag och ideer om vad man ska köpa för vÀrmepump.
Har fĂ„tt ett förslag pĂ„ Aqua Heat 6 eller 9 men som köpare vill man komma ner sĂ„ lĂ„gt som möjligt i pris  O0 ;D ;)
Jobbar som service elektriker och har gjort nÄgra pool anlÀggningar med Folkpool men deras ligger ju runt 13.000:- sÄ det Àr jag inte sugen pÄ att köpa.

Kom med förslag  8)

//Robban

Inloggad TommyC

SV: Stor pool delux
« Svar #1 skrivet: september 28, 2017, 19:31:34:34 »
Hej och vÀlkommen hit!

Börja t ex med att plöja igenom Gaddens trÄd om Storpool och lÀs alla byggtrÄdar av folk som skrivit dÀr. Sen vet du det mesta om Storpool. Brilix Àr en populÀr vÀrmepump som (oftast) verkar fungera bra i den lÀgre prisklassen.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Fighter

« Svar #2 skrivet: september 28, 2017, 19:45:37:37 »
Tackar Tommy

Ja jag har lÀst pÄ nÄgra stÀllen att folk kört med Brilix men vad vet inte kvaliten pÄ den sÄ jag vill veta lite mer om den isÄfall.

Ska kolla gaddens trÄd dÀr,tackar.

Mattias Green

• GĂ€st
Mattias Green
« Svar #3 skrivet: september 29, 2017, 11:57:51:51 »
Vi byggde en 5,5m rund i vÄras. Till den valde vi att koppla in G&J pump. FrÄga pÄ! :)

Utloggad Fighter

« Svar #4 skrivet: september 29, 2017, 15:43:10:10 »
Vi byggde en 5,5m rund i vÄras. Till den valde vi att koppla in G&J pump. FrÄga pÄ! :)

Vad kostade en sÄn pump och Àr ni nöjd med den?Vad drar den i el pÄ sommaren?

Utloggad Cybertron

« Svar #5 skrivet: september 29, 2017, 17:50:02:02 »
Hej Fighter
Vi köpte och byggde en storpool delux, 6.1x3.6m modellen. Till denna köpte vi till slut en Swim&Fun Xpress 9+ .
http://swim-fun.dk/index.php/da/2014-06-26-08-57-58/opvarmning-af-pool-og-spa/varmepumper/product/273-xpress-9-varmepumpe-30-000-l

Detta dÄ jag ville ha en smidig pump med 230v stickpropp samt vertikal pga. utrymmesskÀl och som inte kostade för mycket. Vi gav ca 12000:- för vÄr och den fungerade perfekt. Smidig med grafisk flödesvisning sÄ man vet nÀr det Àr optimalt flöde genom VP. Man behöver inte ha bypass till denna pump (jag har det ÀndÄ)

Utloggad Fighter

« Svar #6 skrivet: september 29, 2017, 19:43:25:25 »
Hej Fighter
Vi köpte och byggde en storpool delux, 6.1x3.6m modellen. Till denna köpte vi till slut en Swim&Fun Xpress 9+ .
http://swim-fun.dk/index.php/da/2014-06-26-08-57-58/opvarmning-af-pool-og-spa/varmepumper/product/273-xpress-9-varmepumpe-30-000-l

Detta dÄ jag ville ha en smidig pump med 230v stickpropp samt vertikal pga. utrymmesskÀl och som inte kostade för mycket. Vi gav ca 12000:- för vÄr och den fungerade perfekt. Smidig med grafisk flödesvisning sÄ man vet nÀr det Àr optimalt flöde genom VP. Man behöver inte ha bypass till denna pump (jag har det ÀndÄ)

Hej Cybertron!

Tackar för eran version av hur ni gjorde.Jag stĂ€ller mig lite sĂ„ dĂ€r till vad gĂ€ller swim-fun men man kanske har fördomar  8) Men hur lĂ€nge har ni haft den dĂ„?Priset Ă€r ju tyvĂ€rr mer Ă€n vad Aqua heaten kostar dĂ„ den ligger pĂ„ 9900:- och fĂ„tt den rekommendrad men jag tar gĂ€rna emot vad andra har köpt.Vi har faktiskt oxĂ„ köpt 6.1*3.6m i stor pool delux.
Hur gjorde ni med grunden av poolen?Jag kommer köra singel 8-16mm sen lÀgga isolering i botten.

Utloggad Fighter

« Svar #7 skrivet: september 29, 2017, 19:46:20:20 »
Hej Fighter

Föresten har ni kollad vad swim-fun pumpen drar i el?

Utloggad Cybertron

« Svar #8 skrivet: september 29, 2017, 20:07:20:20 »
Föresten har ni kollad vad swim-fun pumpen drar i el?

Hej, jo vi hann tyvÀrr inte köra den sÄ lÀnge dÄ vi fick den sÄ sent (2:veckan i augusti) men vi körde den i 3 veckor och den hade inga problem att vÀrma poolen upp till 32 grader,. vi har ingen tÀckning pÄ poolen eller tak. Den drar ca. 1,3kw nÀr den gÄr, och ger ut (under optimala förhÄllanden) 9.1kw.
VÀdret vi hade hÀr pÄ ön dÀr jag bor, var ca. 15-20 grader, blÄsigt och molnigt under de tre veckorna (enstaka dagar med sol) sÄ den fick jobba lite, men klart vÀrt det!
Nu Àr det inte Swim&Fun som tillverkar pumpen (bara ÄterförsÀljkaren i norden).

AngÄende botten pÄ poolen, sÄ lade vi singel och sedan xps300 pÄ det. Fungerar jÀttebra, Àn sÄ lÀnge inga fotavtryck eller liknande.

Mattias Green

• GĂ€st
Mattias Green
« Svar #9 skrivet: oktober 11, 2017, 12:41:11:11 »
Köpte en P15 (kanske i minsta laget). Gav efter lite prutande 11 500 för den.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme