Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Vilken poolrobot?  (lĂ€st 588 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad putte82

Vilken poolrobot?
« skrivet: augusti 11, 2017, 13:09:00:00 »
Hej!

Dags att ta tag i det hÀr med stÀdrobot dÄ den manuella paja efter lite vilt lek. FörutsÀttningarna Àr en vanlig 8x4 med en hörntrapp. 99% av skrÀpet Àr pÄ botten dÄ vi alltid har poolen tÀckt nÀr vi inte badar. LÀgger hellre lite extra pÄ nÄgot som fungerar bra Àn tvÀrt om.

Utloggad nyburjare

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2017, 13:28:08:08 »
http://www.poolforum.se/forum/index.php?action=search2

Skriv in "poolrobot" sen har du att lÀsa hela kvÀllen

Utloggad aromata

« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2017, 00:38:30:30 »
Jag har precis skaffat en ASTRAL REACTION. En av de billigaste som inte drivs av poolpumpen. Min erfarenhet sÄ hÀr lÄngt Àr att den fungerar ok. Suger upp löv och annat som ligger löst pÄ botten. Men den borstar inte och klÀttrar heller inte pÄ vÀggarna.

En vanlig manuell dammsugare med slang stÀdar bÀttre eftersom den Àven borstar. Jag tycker att den verkar vettigt byggd, i all sin enkelhet, och gör ungefÀr som jag förvÀntat mig. En dyrare maskin har sÀkert bÀttre sugeffekt och kan Àven ha borstar sÄ man fÄr vÀl lite vad man betalar för.

Utloggad nyburjare

« Svar #3 skrivet: augusti 12, 2017, 10:13:17:17 »
De flesta produkter Àe bra i början grejen Àr hur lÀnge de hÄller ;D

Utloggad Dimitris76

« Svar #4 skrivet: augusti 12, 2017, 11:05:04:04 »
De flesta produkter Àe bra i början grejen Àr hur lÀnge de hÄller ;

StÀmnet nog. Alla robotar Àr inte lika vÀlbyggda.

5:e eller 6:e poolÀsong och min Zodiac Vortex 4 funkar fortfarande felfritt. Heter Polaris utomlands ifall du köper pÄ nÀtet.
4x8x1.5m epoxyfÀrgad betongpool, Pooltak frÄn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vÀrmevÀxlare, Thermia bergvÀrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad aromata

« Svar #5 skrivet: augusti 12, 2017, 18:47:27:27 »
Min ASTRAL REACTION verkar vÀlbyggd, genomtÀnkt och funktionell. Astral Àr ju ett stort mÀrke i poolbranschen sÄ de sitter ju pÄ kunskap. Men hur lÀnge den hÄller har jag förstÄs ingen aning om, vi fÄr se.

Utloggad nyburjare

« Svar #6 skrivet: augusti 12, 2017, 19:06:31:31 »
Som sagt , svÄrt ett veta ... Àven en dyrare robot kan paja efter en sÀsong.
Jag vĂ€ljer alltid sĂ„dana prylar efter tillgĂ„ng pĂ„ reservdelar , finns  sprĂ€ngskiss, gĂ„r det att köpa delar...det betyder mycket !

Utloggad TommyC

« Svar #7 skrivet: augusti 12, 2017, 19:24:40:40 »
Det tror jag Ă€r en bra princip, att undvika sĂ„nt som inte har nödvĂ€ndig dokumentation.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad llars

• Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlĂ€gg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: augusti 13, 2017, 10:46:59:59 »
Jeg har en Dolphin Supreme M4 som klatrer veggene, bÞrster og holder poolen mye mye renere enn jeg kunne klare manuelt. Jeg merker ogsÄ at filtere ikke trenger rens sÄ ofte som fÞr og vannkvaliteten ogsÄ er bedre. Enkelt vedlikehold tar <2 min etter bruk.
4x8 meter pool fra 1986 ved sommerhus. Betong, nedgravd med isolasjon og duk. Treplatting rundt. Ligger fritt med mulighet for sol hele dagen.  Bobletrekk. Aluminiumsskydd/stativ nĂ„r det er rullet opp (eget patent som hindrar solskader pĂ„ bobletrekket). NĂ„ bobletrekket som nytt etter 7 Ă„r (i 2017).
Brukes fra medio april til medio september. 
13 kwh invertor varmepumpe. 28-29 grader april-juni og 30-32 grader ellers.  Forbruk ca 5-6000 kwh pr. Ă„r.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme