Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Intex pool och el kostnad -varning!!  (lĂ€st 1009 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad mother2

Intex pool och el kostnad -varning!!
« skrivet: augusti 11, 2017, 09:43:44:44 »
Hej. Har en Intex Pool med tillhörande sandfilter pump (Pool 549 cm x 132 cm). Har Àven en Intex el-vÀrmepump som gÄr dygnet runt som ocksÄ sandfilter pumpen gör. I tillÀgg har jag ett spabad M-50. som ocksÄ varit i gÄng. NÀr el vÀrme pumpen stÄtt pÄ till stora poolen sÄ har inte vÀrmen stÄtt pÄ i spabadet. I Juni sÄ var min förbrukning hela 257 % mera. Mot normalt sÄ betalar jag ca. 7-900 kr/mnd. sÄ blev juni rÀkningen pÄ 2430 kr och augusti 3667 kr. Detta blir för ohört dyrt för nÄgra fÄ extra grader i poolen. Solmattor Àr mycket effektiva men pga. sommarens kalla vÀder sÄ har dessa knappt varit bruk.

Utloggad Mappe

• Kunnig
  • Stad/land: HĂ€ssleholm
  • Antal inlĂ€gg: 79
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Intex pool och el kostnad -varning!!
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2017, 11:00:20:20 »
Hej!

VÀrmaren du har Àr vÀl inte en vÀrmepump, utan en ren elpatron pÄ gissningsvis 3kW. Det Àr klart att en sÄdan kostar att köra med. Typ 2,50-3kr/timme den gÄr...

Det Àr dÀrför man har vÀrmepump istÀllet :)

Solmattor funkar sÀkert, nÀr det Àr fint vÀder...men hÀr i Sverige Àr det ofta kass vÀder fem dar i strÀck och sÄ en fin dag man vill bada, dÄ har man ingen nytta av sina solmattor dÄ de inte hinner fÄ upp nÄn vÀrme till den dÀr fina dagen...

Nu har jag en annan typ av pool (markpool, isolerad) som jag vÀrmer med vÀrmepump, i juni mÄnad kostade det oss knappt 700kr att hÄlla 29° i poolen, detta inkluderar cirkulationspumpen.

Utloggad Erica

« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2017, 13:31:44:44 »
ElvÀrmare Àr en dyr lösning. Som tillfÀlligt vÀrmetillskott nÄgon gÄng dÄ och dÄ Àr de utmÀrkta, men för att vÀrma en pool dygnet runt, nej dÄ blir det bra dyrt.

Utloggad Thanaburn

« Svar #3 skrivet: oktober 18, 2017, 11:28:16:16 »
Jag vill inte ignorera det.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme