Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Hur mycket kan en intexpool luta?  (lĂ€st 790 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

snowballtwo

• GĂ€st
snowballtwo
Hur mycket kan en intexpool luta?
« skrivet: juni 18, 2017, 10:07:51:51 »
Hej!

Satte upp en rund intexpool (12kbm) och började fylla med vatten. Nu ser jag att den lutar, vattennivÄn Àr 9 cm pÄ ena sidan och 19 cm pÄ andra. Kommer detta bli ett problem eller Àr det bara att blunda, bada och se glad ut? Jag har stÀllt den direkt pÄ grÀsmattan.

Mvh

Utloggad nyborjare

SV: Hur mycket kan en intexpool luta?
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2017, 10:20:37:37 »
Ja.... det blir problem

snowballtwo

• GĂ€st
snowballtwo
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2017, 11:11:14:14 »
Ja.... det blir problem
Jag har nog en del lutning pÄ hela grÀsmattan, hur mycket Àr det egentligen okej att den lutar? 5 cm? Enligt manualen ska den vara spikrak, men det tvivlar jag pÄ att alla sveriges pooler Àr! :)

Utloggad nyborjare

« Svar #3 skrivet: juni 18, 2017, 13:13:02:02 »
Jag har slarvat med mÄnga uppstÀllningar, det funkat ett tag men sen blir det mer o mer tryck pÄ ena sidan , hur lÀnge den stÄr beror nog mest pÄ lutningen och hur vÄldsamt man badar.

NÀr man sÀtter upp en ovan mark kan man inte utgÄ frÄn grÀsmattans lutning, man mÄste göra ett plant underlagm dvs grÀva ut mattan dÀr den Àr högre

Utloggad Zenon

• DignitĂ€r
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlĂ€gg: 415
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juni 18, 2017, 16:57:19:19 »
Kör hem lite sand lr grÀv, spikrakt Àr vÀl bara för garantin och ögat ;P
Intex rörpool 549cm*136cm = 25kubik, Bubbelpool nersÀnkt i soldÀck.
BergvÀrme som uppvÀrmning, 100kw vÀrmevÀxlare
ProjektrÄd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
ProjekttrÄd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad Mickelin

« Svar #5 skrivet: juni 18, 2017, 22:27:07:07 »
Det Àr en sÀkerhetsfrÄga, inte en kosmetisk frÄga. En pool som kollapsar med ett antal ton vatten i Àr ingen lek och kan leda till allvarliga skador. Gör ett ordentligt grundarbete och se till att nivÄskillnaden Àr max 2-3 cm, Ätminstone dÀr stolparna stÄr. Lite ojÀmnheter under sjÀlva poolbotten Àr ingen fara.

Utloggad nyborjare

« Svar #6 skrivet: juni 19, 2017, 08:05:36:36 »
Exakt, 12.000 liter som brakar loss i trÀdgÄrden Àr inget roligt, grannsÀmjan ligger risigt pÄ det om man nu lyckas rÀdda sina egna Àgor

Utloggad osiris

• PoollĂ€rling
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Huddinge
  • Antal inlĂ€gg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • OSIRIS GUITAR
« Svar #7 skrivet: juni 19, 2017, 10:09:52:52 »
NÄgon som försökt justera benen med vatten i? Jag testade med en domkraft efter att fötterna gick igenom frigoliten jag lagt under (för att palla up med marksten i samma höjd som frigoliten), men det slutade bara med att benen jag lyfte pekade mer utÄt och allt blev Ànnu snedare. Fick tömma alltihop och börja om, funkade fint med stenar pÄ plats under fötterna. Nu har jag dock tvÄ ben som Àr c:a 2-3 centimeter lÀgre Àn resten och skulle vilja justera dem bara lite, lite...
Bestway 4,6 x 1,07, vÀrmepump Invest Living 6 kW - i vÀntan pÄ att bygga en riktig markpool.

Utloggad nyborjare

« Svar #8 skrivet: juni 19, 2017, 10:38:23:23 »
Dömt att misslyckas!

Utloggad Erica

« Svar #9 skrivet: juni 19, 2017, 15:25:45:45 »
Jo, dömt att misslyckas och dessutom mycket farligt. Om konstruktionen brister blir det riktigt rejÀla krafter och 12 m3 vatten ger en rejÀl flodvÄg som kan stÀlla till med stora skador. Vi har bekanta som rÄkat ut precis för detta. I och för sig en aningen större rund ovanmarkspool, jag tror det var ca 15-18 m3 och kanske lika mÄnga cm i nivÄskillnad. Allt verkade fungera perfekt, barnen lekte i poolen, förÀldrarna satt pÄ altanen. Plötsligt brast alltihop. En rejÀl flodvÄg sköljde över altanen och in genom de öppna dörrarna mot vardagsrummet och fördelade sig sedan i huset... kostnaderna för den saneringen blev inte roliga. TÀnk pÄ att plasten i dessa budgetpooler Àr superskör OM den vÀl fÄr en reva - den revan kan snabbt som en explosion öppna sig och öppna för rena tsunamin. SÄ lÀnge som den Àr korrekt uppstÀlld sÄ hÄller dock allt normalt helt ok.

Töm poolen och justera botten sÄ att man fÄr bort sidkrafterna - pooltypen Àr inte dimensionerad för nÄgra sÄdana. Pooler i den hÀr prisklassen Àr ju inte heller överdimensionerade hÄllfasthetsmÀssigt pÄ nÄgot sÀtt - de Àr berÀknade för att hÄlla ok om man följer monteringsanvisningarna. Men om inte.. ja dÄ kan vad som helst hÀnda.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme