Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur är kuddarna i vecket utformade på deras lock?Jag har ställt frågan till ex Viskan (jag har ett Viskan-bad själv) och de köper locken från en annan tillverkare (tror det är Jacuzzi men är inte säker på detta). Viskan svarade att de själv ställt/lyft frågan med tillverkaren utan att få nått svar. Jag tycker det är mycket konstigt att de har tre separata kuddar varav den längsta dessutom är tunnare än kantkuddarna. Rimligtvis borde ju en enda bred kudde, som dessutom är lika tjock som locket på mitten, va det bästa ur både tillverkning- och isoleringshänseende./Urban.
mmmm....jag är nog lite mer synisk i min tanke. Från början hade man ju inga kuddar över huvud taget. Med tiden satte man dit kantkuddarna, och till sista adderade man mittenkudden. Man har helt enkelt bara byggt på designen genom åren. Nu har ju ingen klagat tillräckligt mycket (bara accepterat konstruktionen) på att designen är ogenomtänkt och så fortsätter man bygga på samma sätt istället för att göra om locken till ett bättre lösning. Vem vet, man vill kanske inte göra bättre lock, så att folk ska tvings köpa nya vart 6:e år så att tillverkaren ska tjäna mer. Så länge vi accepterar och inte klagar så blir det ju ingen förändring heller. En marknad med för få konkurrenter gör ju dessutom att vi som konsumenter inte kan välja en annan leverantör och på så sätt tvinga fram bättre lösningar.Jag skulle utan tvekan kunna tänka mig ex. http://www.spaprylar.se/lock-lock-lyftare-smarttop-covers-c-5_203.html , trotts priset, om det håller vad det lovar slitagemässigt. Tycker tyvärr att locket är för tunt och isolerförmågan "borde" va för dålig i vårt bistra klimat. Någon som har ett sånt lock som kan delge sin erfarenhet till oss andra???/Urban.
Hmmm. Jacuzzi tillverkar inte spa lock. Men köper av en stor leverantör. Kanske bra, vet dock ej.Kuddarna sägs vara bättre om det finns en i varje sida så dom ska hindra förångning.Men som ni vet så blandar man in luft i massagestrålen och då blir det över tryck under locket.Också luften måste ju ut någonstans...Man hade för några år sedan hel kudde, men gissar att en på varje sida klämmer bättre.Och vill ni spara energi, stäng luftinblandningen när ni lägger på locket.
Nu har jag fått hem locket från kuben. Ett problem som jag har tagit upp med dom är att öppningen på locket är på fel håll!? Innan kunde jag öppna upp halva och hoppa i men nu måste jag öppna hela. Svaret från Kuben var: Våra lock passar flera spabad och ibland kommer elektroniken ”fel”.Inga problem om du vill returnera locket, instruktioner finns på hemsidan.Dåligt tycker jag men annars är jag nöjd.