Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ni som påstår att tabletter mäter noggrannare än stickor, vad grundar ni det på? Jag påstår inte att ni har fel men jag hittar ingenting som styrker det påståendet.
Vad tror ni motsvarande onoggrannhet för tabletter eller stickor blir?Åter till TS problem. Uppenbarligen så filtrerar inte det filtret. Plocka isär centralventilen och kontrollera att allt är helt därinne t ex den s k spindelpackningen som tätar mellan de olika vägarna genom ventilen. Nästa steg är att tömma ur sanden och leta efter dysor eller rör som har lossnat.
Uppenbarligen så filtrerar inte det filtret. Plocka isär centralventilen och kontrollera att allt är helt därinne t ex den s k spindelpackningen som tätar mellan de olika vägarna genom ventilen. Nästa steg är att tömma ur sanden och leta efter dysor eller rör som har lossnat.
Jag misstänker också att filtret inte fungerar så bra, men mot detta talar det att backspolningsvatten blir så smutsigt - då måste ju en hel del skräp ha fastnat i filtret - för inte är väl själva poolvattnet så kraftigt färgat ? Inte helt omöjligt i.o.f.s. men då har man ju mera rejäla vattenproblem. När våran järnutfällning var som allra värst var det nog ungefär på den nivån, fast like mera brunt och lite mindre grönt.
Om jag förstått saken rätt så gör alkaniteten att pH-värdet hålls stabilt, men kan låg alkanitet på något vis påverka färgen på vattnet?