CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: problem med spabad  (läst 5336 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5567
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: problem med spabad
« Svar #10 skrivet: augusti 22, 2016, 21:18:04:04 »
Jag har ingen aning om hur ditt spabad är konstruerat, men på vårt spabad kan man med olika vred/spakar lägga om flödet från en sittplats till en annan, eller låta lika stort flöde gå till båda platserna (helt steglöst).
Jag gissar att det är så på alla spabad, men kan ha fel.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: problem med spabad
« Svar #11 skrivet: augusti 23, 2016, 08:46:23:23 »
.........(helt steglöst).
Jag gissar att det är så på alla spabad, men kan ha fel.  <dontkn>

Hej. Den funktionen finns inte på mitt Viskan Saltö (enbart en massagepump). Där kan man bara öppna/stänga munstyckena och blanda in luft med vred (och luftvreden server två sätten vardera). Man kan ju förståss stänga alla andra munstycken utom just den stol man själv sitter i (om man badar ensammen) så blir det ju bra tryck men visst vore det bra att med ett vred stänga respektive stols massage.

Viskan Saltö är ju ett av deras "budgetbad" så jag är väl inte förvånad över att funktionen inte finns på det badet.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag